کد خبر: ۶۹۷۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

انتقال مخفیانه گنجینه‌های هنری دیده‌نشده در لوور

تعداد ۲۵۰ هزار اثر هنری و بسیار ارزشمند و دیده‌نشده موزه لوور به یک انبار فوق مدرن منتقل می‌شود.
انتقال مخفیانه گنجینه‌های هنری دیده‌نشده در لوور
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سیاتل تایمز، طی بزرگ‌ترین انتقال تاریخ موزه لوور، در ۱۶ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار از گنجینه‌های هنری این موزه به طور مخفیانه به یک انبار فوق مدرن در شهر لیون در ۱۲۰ کیلومتری پاریس منتقل شده است.

قرار است در طول یک پروژه پنج‌ساله، بیش از ۲۵۰ هزار اثر شامل نقاشی، فرش، مجسمه و اشیاء زینتی که قدمت آن‌ها به دوران باستان تا قرن نوزدهم میلادی بازمی‌گردد به این انبار منتقل‌ شود که برای ساخت آن ۷۳ میلیون دلار هزینه شده است.

مهم‌ترین دلیل انتقال آثار موزه لوور، قرار گرفتن این موزه در منطقه‌ای سیل‌خیز عنوان شده است. در سال ۲۰۱۶ و در جریان وقوع سیل در پاریس، آثار موزه نیز در معرض خطر قرار گرفتند و کارکنان به صورت فوری اقدام به بسته‌بندی و بردن آثار به سطحی بالاتر کردند تا از رسیدن آب به آن‌ها جلوگیری شود.

پربازدیدترین موزه جهان که در سال ۲۰۱۹ نزدیک ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت حالا با وجود ادامه قرنطینه با طولانی‌ترین تعطیلی از زمان جنگ جهانی دوم مواجه شده و حالا که روزانه ۴۰هزار نفر در سالن‌های «لوور» قدم نمی‌زنند مسوولان موزه نیز از این فرصت طلایی برای مرمت فضای موزه و آثار استفاده کرده‌اند.

موزه لوور با ۶۲۰ هزار اثر دارای بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنری در جهان است و از این میان تنها ۳۵ هزار اثر در معرض دید عموم قرار گرفته و ۳۵ هزار اثر دیگر نیز به صورت امانت در اختیار دیگر موزه‌های فرانسه قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین