کد خبر: ۶۹۷۲۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

مونسان: کرمان مقصد اصلی گردشگران خارجی می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه پس از تزریق واکسن کرونا، گردشگری خارجی کشور به راه‌ می افتد گفت: کرمان که بیشترین ظرفیت را در این حوزه دارد، مقصد اصلی گرداشگران داخلی و خارجی می‌شود.
مونسان: کرمان مقصد اصلی گردشگران خارجی می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

علی اصغر مونسان روز چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح موزه طلا و جواهر در محل بازار تاریخی کرمان افزود: حضور پربرکت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان به نقطه زیارت‌گاهی برای ارادتمندان این شهید والامقام تبدیل خواهد شد که ارادتمندان او در سطح منطقه و فرامنطقه کم نیستند.

وی اظهار داشت: وزیر گردشگری ونزوئلا هنگام حضور در ایران پیگیر زیارت بارگاه سردار دلها بود و این مکان مقدس قطعا موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان کرمان می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پیرو توافق کشورهای ایران و ونزوئلا مقرر شد تورهای آشناسازی با جاذبه‌های کردشگری بین ۲ دولت برقرار شود که در اولین گام از این تفاهم نامه سفر وزیر گردشگری ونزوئلا را به ایران داشتیم.

وی ادامه داد: بنا شد به عنوان نمونه ۲ استان را در معرض نمایش هیات دولتی و غیردولتی ونزوئلا بگذاریم که یکی از این شهرها کرمان به لحاظ جایگاه در تاریخ و فرهنگ کشور و همچنین طرح‌های کویری این استان در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: این هیات در ادامه سفر خود به اصفهان و پس از آن به تهران برمی‌گردد و در حاشیه سفر به کرمان ۲ افتتاح موزه طلا و جواهر و خانه هنرمند در نظر گرفته شد.

مونسان افزود: آژانس های گردشگری همراه این هیات ونزوئلایی به کرمان آمدند که جاذبه‌های گردشگری کشور و استان کرمان به این هیات معرفی می‌شود.

وی با اشاره به خانه شهر کرمان نیز گفت: هر اثر پس از ثبت ملی اجازه تغییر و تخریب ندارد و در این زمینه مجازاتی سنگین و قانونی وجود دارد لذا مردم نگران تغییر و تخریب این اثر نباشند.

وی تاکید کرد: انتخاب کرمان نشان از ظرفیت و توجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به این استان دارد و بازدید از اماکن تاریخی در دستور کار قرار گرفته که در این زمینه گردشگران اروپایی کویر را می‌پسندند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نوروز ۱۴۰۰ با کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی کرونا بحث های مفصلی با حضور وزارت گردشگری، بهداشت و کشور و دستگاه های مرتبط داشتیم که در این خصوص طرحی به رییس جمهوری نیز ارائه و به تصویب ستاد رسید.

وی افزود: در مجموع سه نوع سفر در ایام نوروز داریم که گروه یک و ۲ مدیریت شده است، مثل تورهای گردشگری و اقامت در محل‌های مجاب گردشگری، که به علت کنترل کمترین دغدغه را در این نقاط داریم و مشکل ما سفرهای انبوه بدون برنامه و کنترل و ایجاد اجتماعات است.

وی با اشاره به صدور ابلاغ هایی به استانداران کشور گفت: در این راستا برپایی هرگونه کمپین و زدن چادر و هرگونه ایجاد اجتماع طی ایام نوروزی ممنوع است.

مونسان بیان داشت: گروه یک و ۲ با تاثیر بر اقتصاد گردشگری اجرا می‌شود اما از نوع سوم در راستای مقابله با شیوع کرونا جلوگیری می‌شود.

باحضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ایران وزیر گردشگری ونزوئلا، استاندار، فرماندار کرمان و تعدادی از مدیران موزه طلا و جواهرات قیصریه ابراهیم را افتتاح و از حمام تاریخی ابراهیم خان بازدید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
0
اره گردشگران خارجی صف بسته اند تا به کرمان بروند !
همه بدون دادن امار فقظ شعار می دهند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین