کد خبر: ۶۹۷۲۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

انتقاد شدید پوتین از کارزار اطلاعاتی غرب برای تضعیف دستاورهای پزشکی روسیه

رئیس جمهوری روسیه از تلاش کشورهای غربی برای تضعیف دستاوردهای پزشکی روسیه به ویژه واکسن کرونا شدیدا انتقاد کرد.
انتقاد شدید پوتین از کارزار اطلاعاتی غرب برای تضعیف دستاورهای پزشکی روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با انتقاد از برخی کشورها تاکید کرد که یک کارزار اطلاعاتی برای تضعیف دستاورهای روسیه در حوزه پزشکی شکل گرفته است.

براساس گزارش خبرگزرای اسپوتنیک، روسیه در اوت 2020 اولین واکسن مقابله با کرونا را در جهان به ثبت رساند و علیرغم تایید این واکسن از سوی مجامع علمی و پزشکی کشورهای غربی در حال انتشارات غلط برای زیر سوال بردن دستاورد علمی روسیه هستند.

دفاع پوتین از واکسن روسی درحالی مطرح میشود که اوایل ماه جاری میلادی اینگریدا سیمونیت نخست وزیر لیتوانی در اظهاری نظری عجیب واکسن روسی یک سلاح هیبریدی دیگر از سوی مسکو خوانده بود.

وی افزود: ما به اصطلاح با سیاست مهار روسیه مواجه هستیم که البته واقعیتی است که از دیرباز وجود داشته است. منظور من رقایت نیست که در روابط بین المللی امری طبیعی است من درباره یک رویکرد تهاجمی با هدف جلوگیری ما از توسعه و متوقف کردن ما در پیش گرفته شده است و تحریک برای بی ثباتی داخلی و تضعیف ارزهای ما از آن جمله است.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که برخی از کشورها حتی در تنلاش برای پنهان کردن این رویکرد خود نیز نیستند و کارزهای اطلاعاتی خود بر پایه تئوریهای توطئه دنبال می‌کنند.

ولادیمیر پوتین در خش دیگری از سخنانش در شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه گفت، شبکه های تروریستی بین المللی در تلاشند تا فعالیتهای خود را در روسیه بازیابی کنند. وی تروریسم را خطرناکترین تهدید برای کشورش خواند و در عین حال تاکید کرد که مبارزه با تروریسم در مناطق دور از روسیه مثل سوریه ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین