کد خبر: ۶۹۷۲۳۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
مدیر انجمن آمریکایی هشدار داد:

موزه‌های آمریکا برای همیشه بسته خواهند شد

مدیر انجمن مردم‌نهاد «اتحاد موزه‌های آمریکایی» در بیانیه‌ای ضمن درخواست از نمایندگان کنگره برای تخصیص حمایت‌های مالی بیشتر نوشت: بدون بودجه حمایتی موزه‌های آمریکا برای همیشه بسته خواهد شد.
موزه‌های آمریکا برای همیشه بسته خواهند شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روزنامه هنر چاپ لندن، انجمن مردم‌نهاد اتحاد موزه‌های امریکایی (AAM) با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به نمایندگان کنگره این کشور به امضای ۶۰۰ نفر از فعالان فرهنگی و موزه‌داران خواستار افزایش بودجه حمایتی برای موزه‌های آسیب دیده از همه گیری کرونا شد.

لورا لات (Laura Lott) رئیس و مدیر اجرایی اتحاد موزه های آمریکایی نیز در بیانیه ای اعلام کرد: همه گیری زنگ خطری دیرهنگام برای کنگره و دیگر تصمیم گیرندگانی بود که هرگز درک درستی از روش های کسب و کار یا ارزش موزه ها نداشتند.

بازگشت موزه ها به فعالیت عادی سال‌ها طول خواهد کشید و بدون حمایت مداوم مالی کنگره بسیاری موزه‌ها برای همیشه بسته خواهند شد.

یکی از اهداف نامه سرگشاده یادشده درخواست از نمایندگان کنگره آمریکا برای تامین مالی برنامه های موزه هاست که موسسه فدرال خدمات کتابخانه ها و موزه ها حامی اصلی آن است و دیگر نهادهای مرتبط در انجام خدمات موزه ها کمک می کنند. امضا کنندگان این نامه همچنین از نمایندگان کنگره خواسته اند به امریکایی ها اجازه دهند در ازای بهره مندی از معافیت‌های مالیاتی بتوانند به موزه ها کمک کنند.

آنها همچنین از اعضای کنگره خواسته‌اند برای افزایش بودجه ۱۵ میلیاردی موزه‌های خسارت دیده در لایحه کمک به کسب و کارهای اسیب‌دیده از کرونا تلاش کند، این لایحه دسامبر ۲۰۲۰ (دی ۱۳۹۹) به تصویب کنگره رسید. نویسندگان این نامه بدون اشاره به دولت پیشین آمریکا نوشته‌اند حامیان فعالیت موزه‌ها برای انحلال موسسه خدمات کتابخانه‌ها و موزه‌ها و صندوق ملی حمایت از فعالان هنری و علوم انسانی بسیار تلاش کرده‌اند.

این نامه می افزاید: موزه‌ها در جامعه و میان اقشار مختلف شهری و روستایی و در سراسر کشور همیشه و هر روز نقش حیاتی ایفا کرده‌اند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۱۰۰ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از دو میلیون و صد هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

بر اساس گزارش نظرسنجی اتحاد موزه‌های آمریکایی در ماه اکتبر ۲۰۲۰ (مهر، آبان ۱۳۹۹) بسیاری از این موزه‌ها از ابتدا همه‌گیری بسته بوده اند و نزدیک به ۳۰ درصدی که در مقاطع مختلف باز شده‌ و دوباره بسته شده‌اند با کاهش درامد ناشی از کمبود بازدیدکننده روبرو بوده‌اند، این گزارش میزان خسارت موزه‌ها را تا ماه نوامبر (آبان/آذر) حدود ۸ ماه بعد از همه گیری ۲۹ میلیاد و ۷۵۰ میلیون دلار براورد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین