کد خبر: ۶۹۷۲۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰

آزادی ۲۹۱ نفر در ​در شب میلاد حضرت علی

مدیر کل زندان‌های استان تهران با تبریک به مناسبت میلاد فرخنده امیرالمومنین حضرت علی (ع) گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، تعداد ۲۹۱ نفر از زندانیان نیازمند آزاد شده، به کانون خانواده بازگشتند.
آزادی ۲۹۱ نفر در ​در شب میلاد حضرت علی
آفتاب‌‌نیوز :

سیدحشمت اله حیات الغیب که در جمع نیکوکاران همکار با مرکز مراقبت بعد از خروج استان تهران سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: با کمک شما خیرین و مساعدت دستگاه قضایی و تلاش شبانه روی مددکاران زندان ها، همزمان با ایام خجسته اعیاد رجبیه و میلاد امیرالمومنین، ۲۹۱ نفر با پرداخت بدهی و جلب رضایت شکات یا تأسیسات حقوقی آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران ضمن اعلام این خبر افزود: بحمدالله علیرغم شرایط اقتصادی ناشی از بیماری کرونا در جهان و کشورمان، نیکوکاران مانند همیشه در میدان ایثار و فداکاری حضور دارند و با بخشیدن بخش از مال و دارایی خود، بدهی افراد درمانده را پرداخت می‌کنند.

در این جلسه که علی اسمعیلی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران نیز حضور داشت، سیدحشمت اله حیات الغیب گفت: این روحیه به پیروی از سیره علوی و دستگیری از درماندگان با قوت مضاعفی در جامعه دنبال می‌شود و می‌توان با قاطعیت گفت: در حال حاضر هیچ زندانی نیازمند بدهکار با بدهی کمتر از پنجاه میلیون تومان در استان تهران نداریم که فقط به دلیل این بدهی تحمل حبس نماید.

وی تأکید کرد: از مجموع ۲۹۱ نفر که همزمان با میلاد مولی الموحدین حضرت علی (ع) و روز مددکار آزاد شدند، ۵۰ نفر توسط خیرین و نیکوکاران و بقیه با پیگیری مددکاران و اعطای مرخصی پایان حبس توسط قضات دادسراها و محاکم آزاد گردیدند. از سوی دیگر ۲۰۳ نفر نیز به مرخصی بین ایام حبس اعزام شدند.

این مقام ارشد زندان‌های استان تهران ادامه داد: طی مدت حبس، انجمن حمایت از خانواده زندانیان و بعد از آزادی زندانیان نیز مرکز مراقبت بعد از خروج امر حمایت‌های معیشتی و شغلی آنان را با کمک‌های شما خیرین بر عهده دارد. علاوه بر این مشاوره‌های حقوقی، تحصیلی، خانوادگی و روانشناسی صورت می‌گیرد تا از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به چرخه جرم پیشگیری شود.

مدیر کل زندان‌های استان تهران با تقدیر از کمک‌های مومنانه نیکوکاران تصریح نمود: یقین بدانیم این کمک‌ها نزد خداوند متعال بدون اجر و پاداش نخواهد بود، شاید هر چند کم ولی با هدیه لبخند به فرزند آن زندانی نیازمند، گره گشای مشکل بزرگی از زندگیمان باشد.

بنا به این خبر، نیکوکاران استان تهران با حضور گسترده در عرصه‌های نیکی و ایثار، ۵۰ نفر را در شب میلاد امیرالمومنین و روز مددکار آزاد کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین