کد خبر: ۶۹۷۳۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
مردم در این ۳ سال، علی‌وار در مقابل مشکلات ایستادگی کردند

روحانی: خوشحالم که فشار حداکثری علیه مردم شکست خورده

رئیس جمهوری با ابراز خوشحالی از این که دشمنان می‌گویند فشار حداکثری نسبت به مردم ایران شکست خورده، گفت: این به معنای صبر و ایستادگی مردم و رهنمودهای رهبر معظّم انقلاب است که در این سه سال مردم ایران علی‌وار در مقابل مشکلات ایستادند و تحمل کردند.
روحانی: خوشحالم که فشار حداکثری علیه مردم شکست خورده
آفتاب‌‌نیوز :

حسن روحانی روز پنجشنبه در پنجاه و دومین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، درباره افتتاح آزادراه غدیر، گفت: با افتتاح فاز اول این طرح بار ترافیکی بسیار بزرگ از روی کرج برداشته شد برای اینکه همه می‌خواستند از آنجا عبور کنند؛ البته آزادراه غدیر هم به کرج و تهران بسیار کمک خواهد کرد.

رئیس جمهوری افزود: ان‌شاء‌الله همان‌طور که وزیر راه گفت آن اتصال میان مسیر شرق و شمال یعنی از شریف‌آباد به سمت جاجرود هم باید انجام شود تا این حلقه کاملاً متصل شود و از فشاری که روی تهران و کرج است، برداشته شود.

روحانی با قدردانی از تلاش‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای اجرای این پروژه مهم گفت: ما زمانی که آزادراه حرم تا حرم را افتتاح می‌کردیم همان‌جا با دوستان قرارگاه برای پروژه چرم‌شهر به آبیک بحث شد و از دوستان قول گرفتیم در دولت تدبیر و امید این طرح شروع و اجرا شود و این کار شد.

وی راه‌آهن زاهدان را دیگر پروژه مهم قرارگاه ذکر کرد و گفت: تقریباً هر هفته به شکلی از وزیر راه حضوری و تلفنی پیگیری می‌کنم برای اینکه اگر مشکلی دارد، حل شود البته مشکل مالی پروژه را ما حل کردیم.

روحانی از قرارگاه خواست در پروژه راه‌آهن رشت-آستارا هم فعال‌تر شود و با اشاره به اهمیت آن گفت: من چند بار به رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کردم برای این پروژه تلاش شود. علاوه بر این پروژه‌ مهم، پروژه‌های دیگری هم داریم که بسیار مهم هستند و امیدوارم با کمک همه پیمانکاران خصوصی و تلاش و برنامه‌ریزی قرارگاه این کارها پیشرفت داشته باشد.

رئیس‌جمهوری گفت: امروز روز بسیار مبارکی برای همه عاشقان مولای ما امیرالمومنین است ولادت رادمرد بزرگی که همواره از سیره و عملش و از کلام مبارکش مخصوصاً نهج‌البلاغه استفاده می‌کنیم. او پدر ماست همان‌طور که پیامبر پدر ما هستند که پیغمبر فرمود من و علی پدران این امت هستیم.

روحانی افزود: خدمت همه پدرانی که قلب‌شان به عشق امیرالمومنین می‌تپد تبریک می‌گویم مخصوصاً مرحوم نقوی، پدر بزرگواری که در این آزادراه فعالیت می‌کرد و به رحمت خدا رفت و همه عزیزانی که در این شرایط و سال سخت این رسالت بزرگ پدری را نسبت به فرزندان خودشان عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت آزادراه غدیر گفت: بسیار خوشحالیم در سال ۹۴ درباره اجرای این طرح تصمیم‌گیری شد و برنامه‌ این بود که در سال ۹۹ افتتاح شود این کار در طول مدت نسبتاً کوتاه اجرا شد.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به ابنیه فنی اجراشده در این پروژه گفت: این پروژه فقط پنج و نیم کیلومتر پل دارد و از اتوبان‌ها و تقاطع مختلف عبور می‌کند.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه آزادراه غدیر برای مردم رفاه، آسایش، سلامتی و امنیت می‌آورد، گفت: سلامتی به خاطر اینکه مقدار زیادی از دی‌اکسید کربن کاهش می‌یابد، امنیت به خاطر اینکه این اتوبان باعث می‌شود خودروها به سلامت از این مسیر سخت عبور کنند و وقت مردم کمتر مصرف شود و حدود ۹۰ دقیقه تا دو ساعت در وقت مردم صرفه‌جویی می‌شود.

روحانی با بیان اینکه آزادراه غدیر راه ترانزیت شرق- غرب و غرب به جنوب را تامین می‌کند و بخشی از جاده ابریشم است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۲۲۱ کیلومتر آزادراه در یک سال و در سال جهش تولید افتتاح شد که دو و نیم برابر نرم آزادراهی است که در کشور افتتاح می‌شده است و این نشان می‌دهد علی‌رغم جنگ اقتصادی دشمن، تحریم، فشار و به قول خودشان فشار حداکثری نسبت به ایران شکست خورده است.

رئیس‌جمهوری گفت: این به معنای صبر مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری است که در این سه سال ملت ما علی‌وار و مردانه در مقابل همه مشکلات ایستادند و تحمل کردند، زندگی امیرالمومنین برای همه مردم ما درس است و الحمدلله امروز این آزادراه بسیار مهم افتتاح شد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه از مسیر تهران به سمت کرج، از کرج به سمت تهران، از غرب به سمت قم یا از شرق به سمت سمنان همیشه با معضل ازدحام و تراکم مواجه بوده‌ایم، گفت: در یکی دوسال اخیر قدم‌های بسیار مهمی در زمینه ترافیک برداشته شد و آزادراه تهران-شمال بخشی از گره‌های ترافیکی را باز کرد. علاوه بر این تکمیل آزادراه همت گشایش دیگری ایجاد کرد.

وی افزود: قبلاً طرح حرم تا حرم گشایش دیگری را ایجاد کرده بود و امروز طرح غدیر را داریم. امیدواریم طرح دیگری طراحی و عملیاتی شود که وزیر راه گفت این طرح از شریف‌آباد تا جاجرود می‌تواند مشکل شرق و شمال را حل کند و در واقع تنفسی برای تهران است که ترافیک مقداری کاهش پیدا می‌کند و ترددها آسان شود و از لحاظ اقتصادی و محیط زیستی هم بهره‌ای که این آزاد راه شامل حال مردم شود.

روحانی تصریح کرد: چنین طرح‌های مهمی قبل از دولت تدبیر و امید، توسط دولت ساخته می‌شد و دولت شرکت‌های خصوصی را شریک می‌کرد. یعنی تا ۷۰ درصد آن را دولت به عهده می‌گرفت و ۳۰ درصد را به بخش خصوصی می‌داد.

وی ادامه داد: الان این عملیات معکوس می‌شود؛ یعنی دولت ۳۰ درصد انجام می‌دهد و ۷۰ درصد در اختیار بخش خصوصی یعنی بخش غیردولتی قرار می‌دهد و این بسیار مهم است و به همین صورت باید جلو برویم.

رئیس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: دولت امروز در این پروژه بسیار عظیم و مهم ۳۰ درصد و ۷۰ درصد آن را قرارگاه خانم الانبیا سرمایه‌گذاری کرده است و اجرای آن توسط مردم و پیمانکاران بوده است. در واقع مدیریت توسط دولت و قرارگاه بوده و ما به طور منظم باید کارها را به تدریج به مردم واگذار کنیم.

وی اضافه کرد: دولت حداکثر باید طراحی و اولویت‌بندی‌ها را مشخص کند و از طریق بانک‌ها و بازار سرمایه، تسهیلات مالی را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد. دولت نظارت می‌کند برای این‌که طرح عادلانه اجرا شود چون کل آن می‌تواند توسط مردم و با پول مردم ساخته شود و خود مردم هم پول را پس بدهند یعنی از طریق بانک و بازار سرمایه که پول مردم است.

روحانی گفت: پولی که دولت بابت این پروژه‌ها پرداخت می‌کند، اوراق است. اوراق پولی است که دولت از مردم می گیرد و سود می‌دهد بنابراین بسیار مهم است که کار را هم در سرمایه گذاری و هم بازپرداخت به مردم واگذار کنیم.

روحانی با تبریک به همه کارگران مهندسان، طراحان، مدیران لایق قرارگاه خاتم‌الانبیا و همه مسئولان وزارت راه و شهرسازی بابت انجام این کار بسیار بزرگ، گفت: در طول این چند سال حدود ۳ هزار نفر روزانه مشغول کار و فعالیت بودند و کار بسیار ارزشمندی است که امروز در اختیار مردم قرار گرفت و این افتخار برای دولت تدبیر و امید در این شرایط سخت است.

وی با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی گفت: تا پایان این دولت ما هزار کیلومتر آزادراه افتتاح می‌کنیم، رقم بسیار مهمی است. برای اینکه مردم بدانند در کل رژیم گذشته۳۴۶ کیلومتر آزادراه ساخته شده است. بعد از انقلاب اسلامی و تا آغاز دولت یازدهم ۱۷۱۰ کیلومتر آزادراه ساخته شده است و ما در این هشت سال در این شرایط سخت کرونایی و جنگ تحریم و فشار اقتصادی هزار کیلومتر آزادراه ساختیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
1
تو چ میدونی مردم چی میکشن..بنظرت الان چ اتفاقی افتاده یا وضعیت مردم تغییری کرده ؟!!تغییر بجز بدبختی مردم
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
1
اقای روحانی کجا فشار تحریم شکست خورده؟؟هنوز هم قیمت دلار بالای ۲۵۰۰۰ تومان است و معیشت مردم با این قیمت سنجیده میشود، پس فشار همچنان سرجای خودش است، ولی شاید دیگه فشاری روی دوش شما نباشد چون به فکر مردم نیستید، از نیاوردن واکسن چین و روس که ارتباظی به آمریکا و تحریم ندارد بد طینتی خودتان را نشان دادید، جان مردم و مرگ انها برای شما اهمیتی ندارد!!! واکسیناسیون شما بعد از ۶ ماه دروغ گفتن به ۱۲۰ هزار واکسن روس منتهی شد!!!!!آن هم برای ۳ ماه دی و بهمن و اسفند!!!!...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین