کد خبر: ۶۹۷۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
مردم را نمی‌توان سرزنش کرد

امام جمعه اهل سنت: مشکل سراوان مدیریت نادرست است

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: مشکل سراوان مدیریت نادرست است. حتی مسئولان کشوری هم در سفر به استان فقط به چابهار می‌روند. مردم این بی‌توجهی را می‌فهمند و درد آنها هم از همین بی‌توجهی‌هاست.
امام جمعه اهل سنت: مشکل سراوان مدیریت نادرست است
آفتاب‌‌نیوز :

چند روز از ناآرامی‌های شهرستان سراوان در استان سیستان ‌و بلوچستان (تجمع سوخت‌بران محلی) می‌گذرد. حالا به گفته اهالی منطقه اوضاع نسبتا آرام شده، اما به اعتقاد امام جمعه اهل سنت سراوان برای تکرار نشدن چنین اتفاقاتی باید به دنبال ریشه‌یابی مشکلات بود.

«مولانا سید عبدالصمد ساداتی» مهم‌ترین مشکل شهرستان سراوان و اهالی این منطقه مرزی را بیکاری می‌داند و می‌گوید: «در اتفاقی که روزهای گذشته رخ داد، هم مردم حق دارند و هم نیروهای امنیتی که به دنبال ایجاد آرامش هستند، اما باید به دنبال رفع علت مشکلات باشیم.»

او با بیان اینکه شهرستان سراوان با وجود امتیاز مرز و وسعت زیاد در جنوب شرقی ایران، محرومیت‌های زیادی دارد، می‌افزاید: «کوهک سراوان یک بازارچه مرزی دارد که رسمی نیست و گمرک ندارد در حالی که نزدیک‌ترین مسیر به پاکستان و کراچی است و می‌تواند محل ترانزیت مسافر و کالا باشد و در صورت رسمی شدن به اشتغال‌زایی در منطقه کمک کند.»

مولانا ساداتی معتقد است نباید در ناآرامی‌های اخیر مردم و نیروهای امنیتی را ملامت کرد، زیرا سراوان با وجود ظرفیت‌های خوب و بودجه نسبتا مناسبی که به آن اختصاص یافت، مدیریت درستی نداشته است و همین مساله موجب شده نه از بودجه و نه از ظرفیت‌های این شهرستان استفاده درست شود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان ادامه می‌دهد: «مشکل سراوان مدیریت نادرست است. حتی مسئولان کشوری هم در سفر به استان فقط به چابهار می‌روند. مردم این بی‌توجهی را می‌فهمند و درد آنها هم از همین بی‌توجهی‌هاست. مردم انتظار دارند مسئولان حداقل بیایند با آن‌ها رو در رو درباره مشکلات صحبت کنند.»

او بار دیگر تاکید می‌کند سراوان که تا همین شب گذشته درگیر برخی ناآرامی‌ها بود به آرامش نسبی رسیده است و به مردم هم توصیه شده آرامش خود را حفظ کنند تا از این شرایط بهره‌برداری سوء نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین