کد خبر: ۶۹۷۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹

در پایان جشنواره تجسمی فجر چه گذشت؟

سیزدهمین دوره جشنواره تجسمی فجر که در فرهنگستان هنر برگزار شده بود، عصر پنجشنبه (۷ اسفندماه) با معرفی برگزیدگان به پایان رسید.
در پایان جشنواره تجسمی فجر چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر پنجشنبه (۷ اسفند) با حضور سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، مجتبی حسینی (معاون هنری)، هادی مظفری (مدیر کل هنرهای تجسمی)، دبیران، داوران و هنرمندان این رویداد در تالار وحدت برگزار شد.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سخنانی اظهار کرد: هنرهای تجسمی جایگاه قابل توجهی در زیست‌بوم فردی و اجتماعی سالم و زیبای انسان‌ها دارد. شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی فرصتی را برای دیدن و خوب‌دیدن موضوعاتی که وجود انسان برای دیدن آن به زیبایی‌ها متصل می‌شود، فراهم می‌کند.

او با بیان این که «شاخه‌های مختلف تجسمی سابقه کهن در ایران داشته و بخش‌هایی هم در روزگار جدید افزوده شده‌اند»، خاطرنشان کرد: در مسیر هنرهای تجسمی هم در حوزه جغرافیایی و هم از نظر سن هنرمندان، رویش‌های قابل توجهی را مشاهده می‌کنیم. امروز هنرهای تجسمی، هنر ایرانی را در شاخه‌های مختلف به نمایش می‌گذارد.

صالحی با بیان این که «تابلوی هنر ایرانی در شاخه‌های هنر تجسمی متجلی است»، گفت: بخشی از توفیقات و شناخت هنر ایرانی در جهان منوط به هنرهای تجسمی بوده که بیش از این هم می‌تواند داشته باشد.

در مراسم اختتامیه جشنواره سیزدهم تجسمی فجر، نشان عالی هنرهای تجسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گارنیک درهاکوپیان در رشته نقاشی، سعید رزاقی در رشته تصویرسازی، احمد عبداللهی‌نیا در رشته کاریکاتور، جعفر نجیبی در رشته مجسمه و سرامیک، خشایار پازی‌زاده در رشته نگارگری، احمد آقاقلی‌زاده در رشته گرافیک، محمدحسین حیدری در رشته عکاسی، محمد سلحشور در رشته خوشنویسی و یعقوب آژنگ در بخش پژوهش اهدا شد.

همچنین از کتاب جشنواره در بخش طوبی زرین که شامل ۶۹۹ اثر از ۵۰۴ هنرمند است و کتاب «عیدی‌سازی» نیز رونمایی شد و از احمد وکیلی (دبیر بخش چاپ دستی) و حسن محمدنژاد، از فعالان هنر چاپ دستی تقدیر شد.

در ادامه مراسم، هنرمندان قابل تقدیر و برگزیده‌های سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اعلام شدند که اسامی هنرمندان تقدیرشده و برگزیده به تفکیک رشته‌ها به شرح زیر است:

تصویرسازی: سمیه زارعی از تهران (تقدیرشده)، فرزانه نیشابوری از یزد (برگزیده)

خوشنویسی: مجید داستانی از قم، محمود رحیمی‌عهد از تهران و مصطفی عابدینی از قزوین (هنرمندان تقدیرشده). این رشته برگزیده نداشت.

رسانه‌های هنری جدید: مریم یاحقی از تهران (تقدیرشده)، احسان مهدوی از خراسان رضوی (برگزیده)

سرامیک: رقیه اسدی از تهران، محمدرضا رونده از سیستان و بلوچستان و احدالله شکری‌پور ماسوله از تهران (هنرمندان تقدیر شده)

طراحی گرافیک: سیدمصطفی کلانتری از تهران (تقدیرشده)، مهرداد موسوی از تهران (برگزیده)

عکاسی: الهه عبدالله‌آبادی از تهران (تقدیرشده)، عبدالله حیدری از تهران (برگزیده)

کاریکاتور: عباس ناصری از خراسان شمالی (تقدیرشده)، محمد افلاک از البرز (برگزیده)

مجسمه‌سازی: هدایت صحرایی از تهران (تقدیرشده)، مصطفی محسنی از البرز (برگزیده)

نقاشی: الیاس ستاری از تهران (تقدیرشده)، محسن تقی‌زاده از فارس (برگزیده)

نگارگری: محمدرضا آقامیری از البرز (تقدیرشده)، زهرا دوستی از قزوین (برگزیده)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین