کد خبر: ۶۹۷۴۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲

گفتگوی جو بایدن و ملک سلمان درباره حقوق بشر و ایران

رئیس جمهور ایالات متحده شامگاه پنج شنبه برای نخستین بار با پادشاه عربستان سعودی گفتگو کرد.
گفتگوی جو بایدن و ملک سلمان درباره حقوق بشر و ایران
آفتاب‌‌نیوز :

«جو بایدن» رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده شامگاه پنج شنبه (به وقت واشنگتن) برای نخستین بار با «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی به طور تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، این گفتگوی تلفنی احتمالاً یکی از گام‌های نهایی دولت آمریکا در آستانه انتشار گزارشی است که قرار است از سوی دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده پیرامون ماجرای قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد خاندان سعودی و ستون نویسِ روزنامه واشنگتن پست منتشر شود.

کاخ سفید درباره این گفتگوی تلفنی مدعی شد که جو بایدن در گفتگوی خود با ملک سلمان یک بار دیگر «اهمیتی که ایالات متحده برای حقوق بشر جهانی و حاکمیت قانون قائل است» را تصدیق کرد.

بایدن و ملک سلمان همچنین پیرامون وضعیت یمن و «تعهد آمریکا نسبت به ارائه کمک به عربستان سعودی برای دفاع از خاک خود در برابر حملات ادعایی از سوی گروه‌های وابسته به ایران» بحث و گفتگو کردند.

شایان ذکر است، که دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده در یک سند غیرمحرمانه اشاره می‌کند که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی و مُثله کردن جنازه وی در محل کنسولگری عربستان در استانبول در اکتبر ۲۰۱۸ دست داشته است.

اما محمد بن سلمان با ردِّ اتهام دست داشتن در این جنایت فجیع، تنها به پذیرش مسئولیت این قتل بی‌رحمانه به عنوان رهبر دوفاکتوی پادشاهی سعودی تن داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین