کد خبر: ۶۹۷۴۶۳
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

افزایش ۴۵ درصدی موارد فوت ناشی از کرونا در خوزستان

رییس مرکز بهداشت خوزستان از اختصاص ۵۵۰ دوز واکسن کرونا در مرحله دوم به جانبازان دارای مشکل ریوی استان خبر داد. به گزارش ایرنا
افزایش ۴۵ درصدی موارد فوت ناشی از کرونا در خوزستان
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمد علوی بامداد جمعه در یک برنامه تلویزیونی از شبکه خوزستان اظهارداشت: جمعیت کل دنیا حدود هشت میلیارد نفر است که برای ۷۰ درصد آن ۱۲ میلیارد دوز واکسن در ۲ مرحله نیاز است لذا هیچ کشوری نمی تواند برای تمام مردمش واکسن بسازد.

وی افزود: متاسفانه اکنون کشورهای سازنده واکسن، اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته و از توزیع واکسن به کشورهای نیازمند چشم پوشی می کنند.

علوی با بیان اینکه مرحله دوم واکسیناسیون در خوزستان از امروز آغاز می شود افزود: در مرحله اول ۴۰۵ نفر از کسانی که در بخش های آی سی یو کار می کردند واکسن را دریافت کردند که از این تعداد ۲۷۷ نفر در اهواز بودند.

اختصاص پنج هزار و ۹۷۰ دوز واکسن به خوزستان

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در مرحله دوم، طبق برنامه تعیین شده، پنج هزار و ۹۷۰ دوز واکسن به استان داده می شود که از این تعداد سه هزار و ۵۳۰ واکسن به اهواز اختصاص داده می شود.

وی با بیان اینکه در این مرحله پرسنل بخش های آی سی یو، اورژانس و بخش عفونی دریافت کننده واکسن هستند، افزود: همچنین تعدادی از این واکسن ها به پرسنل بخش آی سی یو بیمارستان بزرگ نفت و فاطمه زهرا اهواز تزریق خواهد شد.

علوی گفت: افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای در مرحله بعد در اولویت هستند. این واکسن جدید است و هنوز اثربخشی آن را نمی دانیم ولی وزارت بهداشت برای حفظ سلامتی مردم تمام سعی و تلاش خود را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه ابتلا به کرونا در سه هفته اخیر در استان خوزستان سیر صعودی داشته است گفت: این امر موجب شد تا ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار گیرند. ما تنها استانی در کشور بودیم که موج اول بیماری را نداشتیم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهارداشت: پیک اول بیماری در استان از تابستان آغاز شد که هشت هفته طول کشید و بسیار سخت بود اما موج دوم بیماری با رعایت مردم و برنامه های اجرا شده باعث کنترل خوب بیماری شد.

پیک سوم بیماری با شیب صعودی در حال حرکت است

علوی گفت: بعد از اینکه اعلام کردیم استان در وضعیت آبی است مردم و مسئولان تصور کردند که استان از ویروس رها شده و همین امر باعث شد زمستان سختی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: پیک سوم بیماری با شیب صعودی در حال حرکت است البته در سه روز اخیر با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم از شدت شیب بیماری کاسته شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: در دهدز موارد بیماری ۱۰ برابر نسبت به هفته قبل افزایش پیدا کرده است و همچنین در دیگر شهرستان های استان با افزایش موارد بیماری مواجه هستیم و تنها در شهرستان‌های کارون و مسجدسلیمان موارد بیماری کاهش یافته است.

افزایش ۴۵ درصدی موارد فوت ناشی از کرونا

علوی عنوان کرد: در کل استان موارد بیماری نسبت به هفته قبل ۷۴ درصد افزایش یافته همچنین موارد بستری ۹۰ درصد و موارد مرگ ۴۵ درصد روند افزایشی داشته است.

وی افزود: در خوزستان بیشترین موارد ابتلا در دورهمی های خانواده ها رخ می دهد. همچنین تجمع مردم به واسطه ترددهای درون شهری بسیار خطرناک است و محل دیگر انتشار بیماری، ادارات و بانک ها هستند.

وی ادامه داد: شرکت در مراسم عزاداری و عروسی های بزرگ از موارد دیگر ابتلا به بیماری است که متاسفانه هنوز در استان به چشم می خورد. بارها دیده‌ایم که افراد در این مراسم شرکت کرده و بیماری را به دیگر اعضای خانواده انتقال داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین