کد خبر: ۶۹۷۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

اکثریت رای‌دهندگان جمهوری‌خواه نتیجه انتخابات ۰ ۲۰۲ را "بی اعتبار" می‌دانند

یک نظرخواهی جدید نشان داده است که بیشتر رای دهندگان جمهوری‌خواه در آمریکا معتقدند انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ بی‌اعتبار است.
اکثریت رای‌دهندگان جمهوری‌خواه نتیجه انتخابات ۰ ۲۰۲ را
آفتاب‌‌نیوز :

 این نظرخواهی که انستیتوی «آر استریت» آن را انجام داده، نتیجه‌گیری کرده است که ۶۷ درصد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه معتقدند انتخابات ۲۰۲۰ بی‌اعتبار است و تنها ۲۳ درصد آن‌ها بر این باورند که انتخابات به درستی انجام شده است.

به گزارش ایندیپندنت، ۴۲ درصد جمهوری‌خواهانی که در این نظرخواهی شرکت کردند معتقدند کل نظام انتخاباتی بی‌معنی است و رای آن‌ها «به احتمال قوی» شمرده نشده، در حالی که نیم دیگر آن‌ها می‌گویند آرای آن‌ها واقعا خوانده شده است.

گروه «تایسون» که این نظرخواهی را انجام داد، می‌گوید: «به نظر می‌رسد لفاظی‌های رئیس‌جمهوری ترامپ بر نظرات هوادارانش نسبت به انتخابات بسیار تاثیرگذار بوده است. شرکت‌کنندگانی که از تمام نقاط کشور در نظرخواهی ما شرکت کردند، عمدتا با روش‌های دیگر رای‌گیری مخالف و معتقد بودند که استفاده از این روش‌ها، تقلب در انتخابات را ممکن می‌کند. (آن‌ها) فکر می‌کنند نتیجه انتخابات سال۲۰۲۰ بی‌اعتبار است.»

ترامپ پیش از آغاز رای‌گیری، در مورد مشروعیت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ اظهار تردید کرد. او گفت که روش رای‌گیری پستی به منظور اجتناب از گسترش ویروس کرونا، به تقلب «گسترده» در انتخابات منجر خواهد شد. لفاظی‌های رئیس‌جمهوری سابق در نهایت به یک راهپیمایی در شهر واشنگتن در روز ششم ژانویه منجر شد. بسیاری از هواداران او در این راهپیمایی، در هجوم به داخل ساختمان کنگره هم شرکت داشتند.

به‌رغم اظهارات ترامپ، تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از اعضای دستگاه رهبری او تقلب در آرای انتخاباتی را تکذیب کردند. ویلیام بار، دادستان سابق در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ گفت که هرچند معمولا تقلب در انتخابات در مقیاس محدود اتفاق می‌افتد اما هیچ‌گونه شاهد و مدرکی در مورد تقلب گسترده در این انتخابات وجود ندارد. کریس کرِبز، کارشناس امنیت سایبری در دستگاه رهبری ترامپ هم گفت که انتخابات سال ۲۰۲۰ مطمئن‌ترین انتخابات در تاریخ ایالات‌متحده بوده است. در پی این اظهارنظر، ترامپ، کربز را اخراج کرد.

۹۲ درصد جمهوری‌خواهانی که در این نظرخواهی شرکت کردند می‌گویند که به اعتقاد آن‌ها رای‌گیری از طریق پست و صندوق‌های انتخاباتیِ نظارت نشده، به اشتباهات و تقلب‌های بیشتری منجر شده است. به‌رغم این، نتیجه همه‌پرسی حاکی از آن است که تنها ۴۸ درصد جمهوری‌خواهان شخصا به پای صندوق‌های رای‌گیری رفته‌اند و ۲۸ درصد آن‌ها پیش از موقع رای داده و ۲۴ درصد نیز آرای خود را پست کرده‌اند.

جاناتان بایدلَک، مدیر موقت برنامه رهبری انستیتوی «آر استریت» می‌گوید: «در ارتباط با انتخابات مناقشه‌برانگیز سال ۲۰۲۰، مهم‌تر از هر چیز دفاع از اصول و شالوده دموکراسی است. این امر با درک احساسات رای‌دهندگان در مورد مشروعیت مدیریت انتخابات آغاز می‌شود. پس از شکست ترامپ، بخش قابل‌توجهی از رای‌دهندگان عمدتا جمهوری‌خواه، همچنان نسبت به نظام انتخاباتی ما بی‌اعتمادند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین