کد خبر: ۶۹۷۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

ورود سازمان ملل به پرونده تاجر انگلیسی زندانی در هند

سازمان ملل خواستار آزادی تاجر انگلیسی شد که دو سال است بدون محاکمه در زندان هند به سر می‌برد،‌ این تاجر در قبال تحویل شاهزاده لطیفه،‌دختر حاکم دبی، به امارات به دولت هند تحویل داده شد.
ورود سازمان ملل به پرونده تاجر انگلیسی زندانی در هند
آفتاب‌‌نیوز :

 "کریستین میشل"، تاجر، انگلیسی در مقابل تحویل شاهزاده لطیفه که با دخالت گارد سلطنتی هند در سواحل این کشور دستگیر شد از امارات به هند مسترد شد.

به گزارش روزنامه تلگراف، میشل، یک مشاور هوانوردی از آن زمان تاکنون در یکی از بدنام‌ترین زندان‌های هند به سر می‌برد و مدعی است پس از امتناع از امضای اعتراف جعلی مبنی بر دادن رشوه به مقامات هند برای دستیابی به معامله هلیکوپتر، شکنجه شده است.

روزنامه تلگراف نوشته است: یک کارگروه سازمان ملل اعلام کرده که آقای میشل به شکل خودسرانه و در نقض حقوق انسانی زندانی شده و باید فوراً آزاد شده و بابت دوره‌ای که در زندان گذرانده، خسارت دریافت کند.

این گروه سازمان ملل گفت: نقض حق دادرسی عادلانه و روند مربوط به آن، از چنان اهمیتی برخوردار هستند که محرومیت آقای میشل از آزادی، رفتاری خودسرانه تلقی می‌شود.

این گروه همچنین حکم داده که امارات متحده عربی میشل را به شکل غیرقانونی دستگیر و به دولت هند تحویل داده و از دولت دو کشور خواست به او خسارت پرداخت کنند.

این گروه همچنین به دنبال ادعای آقای میشل مبنی بر شکنجه، از ارجاع این پرونده به گزارش‌گر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه، برای انجام اقدامات بیشتر خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین