کد خبر: ۶۹۷۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

پلوسی: آمریکا باید روابط با عربستان را دوباره ارزیابی کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از انتشار گزارش محرمانه درباره ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی با انتقاد از بن سلمان خواستار ارزیابی دوباره روابط ایالات متحده و عربستان سعودی شد.
پلوسی: آمریکا باید روابط با عربستان را دوباره ارزیابی کند
آفتاب‌‌نیوز :

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در رابطه با انتشار گزارش محرمانه از سوی دفتر مدیر اطلاعات ملی این کشور با حکم کنگره، درباره کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار آمریکایی منتقد عربستان بیانیه‌ای صادر کرد.

پلوسی گفت: گزارش ترسناک جامعه اطلاعاتی، آنچه جهانیان مدت‌هاست می‌دانند را تأیید می‌کند؛ این که جمال خاشقجی به دستور مقامات ارشد سعودی از جمله محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسید. این واقعه شنیع، توهین به حاکمیت قانون و ابتدایی‌ترین درک حقوق بشر است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: با توجه به یافته‌های این گزارش که بخشی از الگوی نگران‌کننده نقض حقوق بشر از سوی این پادشاهی است، دولت ایالات متحده باید رابطه با عربستان سعودی را دوباره ارزیابی و مجددا تنظیم کند.

این دموکرات ارشد کنگره آمریکا گفت: کنگره ایالات متحده در جهت ارتقای شفافیت در مورد نقض حقوق بشر و حمایت از مشارکت‌هایی که امنیت ما را پیش می‌برند، ارزش‌های ما را حفظ می‌کنند و از منافع ما محافظت می‌کنند، در کنار رئیس جمهور بایدن است. ما از اقدامات انجام شده توسط دولت برای پاسخگو کردن عربستان سعودی، از جمله به وسیله قانون ماگنیتسکی و محرومیت از ویزا برای ناقضان حقوق بشر حمایت می‌کنیم.

پلوسی تاکید کرد: دموکرات‌های مجلس نمایندگان قانونی را برای احترام به زندگی خاشقجی، با تحریم‌های هدفمند علیه کسانی که تخلفات فاحش علیه روزنامه‌نگاران انجام می‌دهند، ارائه می‌کنند. در عین حال، ما به نظارت بر حقوق بشر در عربستان سعودی ادامه خواهیم داد، از جمله تلاش برای تعیین وضعیت سلامتی و حقوقی عبدالله السدحان که خانواده‌اش ساکن سانفرانسیسکو هستند. عربستان سعودی باید بداند که جهان اقدامات نگران‌کننده آن را مشاهده می‌کند و ما آن را مسئول خواهیم دانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
0
حقوق بشر دموکرات ها:)))
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین