کد خبر: ۶۹۷۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰

فیفا: پرونده فساد بکن‌باوئر مشمول مرور زمان شده و قابل پیگیری نیست

کمیته انضباطی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرد که قادر نیست «فرانتس بکن‌باوئر» و دو مقام فوتبالی اسبق دیگر آلمان را در پرونده رشوه خواری تحت پیگرد قانونی قرار دهد زیرا پرونده مشمول مرور زمان شده است.
فیفا: پرونده فساد بکن‌باوئر مشمول مرور زمان شده و قابل پیگیری نیست
آفتاب‌‌نیوز :

اتاق تحقیقات فیفا در سال ۲۰۱۶ به این نتیجه رسید که بکن‌باوئر، تئو زوانزیگر و هورست اشمیت از مقررات فیفا در خصوص رشوه و فساد در جریان پیشنهاد موفق این کشور برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۰۶، تخطی کرده اند.

فیفا اعلام کرده که «تخلفات به پرداخت ۱۴ میلیون دلار از طریق یا به نیابت از کمیته سازماندهی آن تورنمنت به «محمد بن حمام» در سال ۲۰۰۲ مربوط می‌شود.

این پرداخت به تایید توزیع مبلغ ۳۴۹ میلیون دلار اختصاص داده و پرداخت شده توسط فیفا به کمیته سازماندهی در فاصله ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ ارتباط دارد.

کمیته اخلاق فیفا اعلام کرده است که پرونده‌های مذکور دیگر قابل بررسی نیست چون مشمول مرور زمان شده است.

فیفا در سال ۲۰۱۶ ضمن هشدار دادن به بکن بائور، اسطوره فوتبال آلمان را به دلیل ناکام ماندن در همکاری با تحقیقات در خصوص پرونده پیشنهادهای میزبانی جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ مبلغ ۹ هزار و ۸۰۰ دلار جریمه کرد.

پرونده بکن‌باوئر منجر به آغاز تحقیقاتی از سوی مقامات سوئیسی شد اما این تحقیقات سال گذشته از قانون مرور زمان (پنج سال) تجاوز کرد.

بن حمام از سوی فیفا به اتهام رشوه خواری و پرونده دیگری مربوط به ارائه پیشنهاد نافرجام برای برکناری «سپ بلاتر» رییس وقت فیفا در انتخابات این نهاد، با محرومیت مادام العمر روبرو شد.

بکن‌باوئر در جام جهانی ۱۹۷۴ که با قهرمانی ژرمن‌ها به پایان رسید، کاپیتان تیم ملی کشورش بود و یکی از اسطوره‌های فوتبال آلمان و یکی از بهترین مدافعان وسط فوتبال جهان به شمار می‌رود.

بک بائور ۷۵ ساله بعدها هدایت تیم ملی آلمان را برعهده گرفت و سرمربیگری بایرن مونیخ و باشگاه مارسی فرانسه را نیز در کارنامه دارد؛ او بعدها پست ریاست و قائم مقامی فدراسیون فوتبال آلمان را نیز تجربه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین