کد خبر: ۶۹۷۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶

رییس کمیته سازماندهی: المیپک توکیو باید با حضور تماشاگران برگزار شود

رئیس جدید کمیته سازماندهی المپیک توکیو می‌گوید که تورنمنت سال جاری باید با حضور تماشاگران برگزار شود؛ این اظهارات برخلاف گمانه زنی‌ها مبنی بر عدم حضور تماشاگران به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ژاپن مطرح شده است.
رییس کمیته سازماندهی: المیپک توکیو باید با حضور تماشاگران برگزار شود
آفتاب‌‌نیوز :

«سیکو هاشیموتو» که به تازگی به سمت ریاست کمیته سازماندهی المپیک توکیو منصوب شده، در گفت‌وگو با نشریه ژاپنی آساهی شیمبون گفت: وقتی به احتمال برگزاری المپیک بدون حضور هواداران روی سکوها فکر می‌کنیم، ورزشکاران بی شک تعجب خواهند کرد که چرا فقط رقابت‌های المپیک و پاراالمپیک بدون تماشاگر برگزار و سایر رقابت‌ها با حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

وی افزود: همه افراد در انتظار تصمیمی زودهنگام در مورد مسیر اتخاذ شده کمیته سازماندهی در خصوص هواداران به منظور تهیه بلیت و محل اسکان هستند.

هاشیموتو جانشین «یوشیرو موری» شده است که پس از به زبان آوردن اظهارات جنسیت زده علیه زنان از سمت خود استعفا کرد.

موری ۸۳ ساله در یکی از نشست‌های هیات کمیته اجرایی در نخستین هفته فوریه گفته بود: اگر تعداد اعضای زن هیات کمیته سازماندهی را افزایش دهیم باید اطمینان حاصل کنیم که زمان آنان برای حرف زدن به نوعی محدود باشد، آنها در جمع‌بندی صحبت‌هایشان با مشکل روبرو هستند و این موضوع آزاردهنده است.

موری چهارم فوریه در یک نشست مطبوعاتی فوری تلاش کرد تا از گفته‌هایش عقب نشینی کند و حرف‌های خود را «نامناسب» و مغایر با روح المپیک خواند اما در آن مقطع از استعفا امتناع کرد.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷مردادماه ۱۴۰۰) و پاراالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین