کد خبر: ۶۹۷۶۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

شمارش معکوس برای ریاست فدراسیون فوتبال آغاز شد

انتخابات فدراسیون فوتبال فردا برگزار می‌شود و همه چشم‌ها به خیابان سئول است تا ببینند در نهایت چه فردی بر روی صندلی ریاست این فدراسیون تکیه خواهد زد.
شمارش معکوس برای ریاست فدراسیون فوتبال آغاز شد
آفتاب‌‌نیوز :

آن چه در روزهای گذشته اتفاق افتاد و به گوش می‌رسد حکایت از آن دارد که نباید روی یک چهره تمام عیار فوتبالی حساب باز کرد.

در انتخابات فدراسیون فوتبال ۸۹ نفر پای صندوق رای می‌روند و با نظر خود گزینه اصلح را انتخاب خواهند کرد. گزینه‌ای که اگر خوب یا بد باشد این ۸۹ نفر به یک ملت و کشور مدیون بوده و باید پاسخگوی رای خود باشند. هنوز فراموش نکردیم چه لطمات و صدماتی از مدیریت ناتوان فدراسیون در قراردادهای فوتبالی بر پیکره اعتبار و اقتصاد این کشور وارد شده و باید امیدوار بود پول بیت المال این بار با دقت بیشتر و حساسیت لازم هزینه شود.

پرونده مقصران قبلی به کجا رسید؟

در شرایطی که در روزهای آینده رییس فدراسیون فوتبال انتخاب خواهد شد اما هنوز در مورد مدیران قبلی و اشتباهاتی که انجام داده اند خبری به گوش نمی‌رسد. اینکه چرا و بر چه اساس آن همه پول با یک بی تدبیری از جیب مردم و ملت رفت و چرا مدیران قبلی بازخواست نشده و برای رفتارهای ناصواب خود پاسخگو نیستند، سوالی است که در آستانه انتخابات باید به آن تاکید داشت چرا که رییس آینده با کوهی از مشکلات اقتصادی پا به خیابان سئول خواهد گذاشت.

آشنایی با نامزدهای فدراسیون

علی کریمی، بدون شک فوتبالی‌ترین نامزد فدراسیون فوتبال بازیکن اسبق تیم‌های پرسپولیس، بایرن مونیخ آلمان، ملی پوش خوش تکنیک کشورمان و البته جوان‌ترین کاندیدای این فدراسیون است که از او با لقب جادوگر هم یاد می‌شود. کریمی حتی در انتخاب نایب رییس خود نیز از یک چهره محبوب و فوتبالی دیگر بهره برده تا نشان داد فوتبال، جای فوتبالی ها است. مهدی مهدوی کیا که سابقه بازی در پرسپولیس، تیم ملی و بوندس لیگا را در کارنامه دارد در صورت انتخاب کریمی، یکی از مهره‌های تاثیرگذار در فوتبال ایران خواهد بود و برای نخستین بار فدراسیون فوتبال به دست اهالی فوتبالی می‌افتد. فراموش نکنیم در میان نامزدهای فدراسیون فوتبال او محبوب‌ترین چهره در میان جامعه است و در عرصه برون مرزی نیز چهره‌ای شناخته شده به شمار می‌رود.

کیومرث هاشمی نیز از دیگر چهره‌های ورزشی در این عرصه است، مهم‌ترین سمتی که او تا امروز در عرصه ورزش داشته ریاست کمیته ملی المپیک به عنوان نهاد بین المللی ورزش ایران بوده و در مقطعی نیز سرپرست همین فدراسیون فوتبال بوده است که حالا برای نشستن بر روی صندلی ریاستش باید با سه همتای خود به رقابت بپردازد.

مصطفی آجورلو، فردی که سابقه مدیرعاملی تراکتور و پاس را در کارنامه دارد، البته او سوابق دیگری هم دارد اما در حوزه فوتبال مدیرعاملی این دو باشگاه از سایر سوابق او از اهمیت بیشتری برخوردار است. او مسن ترین کاندیدی فدراسیون فوتبال است.

شهاب‌الدین عزیزی خادم که در گذشته عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال بوده و مدتی نیز در هیات مدیره سایپا و پیکان فعالیت داشته از دیگر نامزدهای پست ریاست فدراسیون فوتبال است.

فدراسیون فوتبال، از برخورد با فساد تا خرد جمعی

فوتبال ما در سال‌های گذشته با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده است، فوتبالی که به دلیل بی‌تدبیری مدیرانی که خود را بالاتر از دیگران می‌دانستند، خسارت‌های مالی و حتی اعتباری بسیاری به این ورزش زدند. فوتبالی که بحث فساد و مشکلات مختلف در آن به دفعات دیده می‌شود و باید یکی از مهم ترین اقدامات رییس آینده، برخورد جدی با پدیده شوم فساد باشد.

یکی دیگر از مواردی که باید در فدراسیون فوتبال نهادینه شود بهره‌گیری از تجربیات و اشتباهات گذشته است. امضای قراردادهایی که به ضرر منافع ملی کشور است و برخوردهای ناصواب در عرصه مدیریتی این ورزش و اتفاقات عجیب دیگر از جمله مسایلی است که باید امیدوار بود در فدراسیون جدید مورد توجه قرار گیرد.

عبدی: فدراسیون قدرت کسب کرسی در آسیا را داشته باشد

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید دارد رییس آینده این فدراسیون باید قدرت لازم برای کسب کرسی در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا را داشته باشد و با انتخاب و معرفی چهره‌های مطرح در این راه قدم‌های محکمی را بردارد.

حسین عبدی اعتقاد دارد مسیر فدراسیون فوتبال باید در جهتی باشد که بحث درآمدزایی در اولویت قرار گیرد و استقلال فدراسیون نیز لحاظ شود.

این کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به آنچه تا کنون در رخ داده می‌گوید: ما باید با معرفی و حمایت چهره های مطرح و تاثیرگذار کرسی های کنفدراسیون فوتبال آسیا را به دست بیاوریم و در بخش‌های تصمیم‌گیر فوتبال آسیا و جهان نیز وارد شویم تا بتوانیم در زمان‌های حساس، در حمایت از منافع ملی کشورمان وارد عمل شویم. فوتبال نیاز به افراد دلسوز و کاربلد دارد و امیدوارم در انتخابات پیش رو، بهترین گزینه بر روی صندلی ریاست فدراسیون تکیه بزند.

ذوالفقار نسب: حضور فوتبالی‌ها در انتخابات را به فال نیک می‌گیرم

بیژن ذوالفقار نسب که یکی از چهره‌های آرام و متفکر فوتبال ایران به شمار می‌رود در مورد انتخابات پیش رو می‌گوید: به نظر من حضور فوتبالی‌ها در عرصه انتخابات را باید به فال نیک گرفت. اصلاح اساسنامه باعث ورود فوتبالی‌ها به کارزار انتخابات شد و باید دید در نهایت مجمع چه گزینه‌ای را برای مدیریت کلان فوتبال ایران انتخاب خواهد کرد.

او در مورد حضور علی کریمی به عنوان یک چهره فوتبالی در انتخابات فدراسیون گفت: بدون شک حضور فردی مانند او که در عرصه ملی و بین المللی شناخته شده است مزایای خاص خود را دارد. باید دید مجمع در نهایت چه کسی را انتخاب می کند اما امیدوارم برنامه های ارائه شده به گونه‌ای باشد که این فدراسیون با حضور بهترین و موثرترین فرد مسیر پرچالش خود را طی کند که یکی از مهم‌ترین این چالش ها مسایل و مشکلات اقتصادی است.

روشن: اجازه دهند شایسته‌ترین فرد سکان هدایت فدراسیون را به دست بگیرد

حسن روشن یکی دیگر از کارشناسی است که در خصوص انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال با او به گفت‌وگو نشستیم. او می‌گوید با تمام شعارهایی که داده می‌شود دست‌هایی برای انتخاب یک فرد خاص در انتخابات وارد می‌شود و این مساله همواره بوده و خواهد بود.

این بازیکن پیشکسوت تاکید می‌کند، امیدوارم از فدراسیون قبلی یا کسی که تحت حمایت آن‌ها است رییسی انتخاب نشود چرا که بازخورد رفتار و اعمال روسای قبلی را دیدیم و فوتبال نیاز دارد با نگاهی متفاوت از این وضعیت خارج شود. امیدوارم مجمع بهترین و شایسته ترین فرد را برای این فدراسیون انتخاب کند تا شاید مشکلات گذشته را دیگر نبینیم.

مناظره یا یک نمایش تلویزیونی بی‌حاصل

در شرایطی که برای مناظره کاندیداهای فدراسیون فوتبال تبلیغات و برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شد اما به نظر می‌رسبد ماهیت و کلیت این ماجرا یک شوی تبلیغاتی و البته بی حاصل باشد چرا که رییس فدراسیون فوتبال را ۸۹ نفر از اعضای مجمع انتخاب خواهند کرد و این مساله دخلی به نظر مردم و جامعه ندارد. تبلیغات تلویزیونی زمانی ماهیت لازم را دارد که جامعه در تصمیم و انتخاب یک فرد اثرگذار باشد مثل انتخابات ریاست جمهوری اما زمانی که قرار است افرادی در شکل و شمایل مجمع فرد مورد نظر را بر روی صندلی ریاست بنشانند، دیگر برنامه تلویزیونی ماهیت چندانی ندارد.

به هر حال باید امیدوار بود حداقل این بار شاهد اتفاقی مثبت در جریان فوتبال ایران باشیم، فردی بر مسند ریاست این فدراسیون تکیه بزند که لایق بوده و با توانمندی خود بتواند مسیر تازه و روشنی را برای فوتبال ایران ترسیم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
0
چند مطلب اولا اگر آن ۲۳ میلیونی که به روحانی رای دادند مدیون وجواب گو بودند امروز این ۸۹ نفر هم مدیون وجواب گو خواهند بود ثانیا شما رسانه عزیز بازبان بی زبانی انتساب را دارید جایگزین انتخاب می کنید وعلی کریمی را به جامعه قالب می کنید ثالثا چرا کیومرث هاشمی را ورزشی معرفی کردید ولی آجرلو که ورزشی هم بوده وورزشکار فوتبال هم بوده را اصلا اشاره نکردید ضمن اینکه نظرات کسانی درج شده که به سمت کریمی میرود را درج نمودید سعی کنید بی طرف باشید وبه انتخاب ودموکراسی احترام بگذارید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین