کد خبر: ۶۹۷۶۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴

شرط و شروط آلمانی‌ها برای واکسینه‌شدن

نظرسنجی جدیدی نشان‌ می‌دهد که شهروندان آلمانی برای دریافت واکسن کرونا انتظار دارند از محدودیت‌های کرونایی معاف‌ شوند.
شرط و شروط آلمانی‌ها برای واکسینه‌شدن
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که روند واکسیناسیون کرونا در آلمان به دلیل مخالفت شهروندان با این طرح، بسیار به کندی پیش می رود، نظرسنجی ها از شرط و شروط آلمانی ها برای این کار حکایت دارد.

خبرگزاری د.پ.آ. آلمان امروز (شنبه) نوشت: اکثریت آلمانی ها مدرک واکسیناسیون کرونا را ترجیح می دهند که به آنها امکان بازدید از تئاتر ، باشگاه ورزشی ، رویدادهای فرهنگی و ورزشی یا مسافرت بین شهری و خارج از کشور را برایشان آسان تر کند.

طبق نظرسنجی موسسه YouGov که به نمایندگی از خبرگزاری د.پ.آ. آلمان انجام شده ، ۱۶ درصد طرفدار معرفی «گذرنامه سبز» برای سفرهای برون مرزی هستند. ۴۴ درصد دیگر با وجود موافقت با این مسئله، فکر می کنند که باید صبر کرد تا همه در آلمان پیشنهاد واکسیناسیون دریافت کنند. طبق برنامه ریزی های فعلی ، این اقدام تا ۲۱ سپتامبر به طول می انجامد. در این میان ۳۵ درصد شهروندان نیز مخالف ارائه گذرنامه سبز به افراد واکسینه شده که برتری نسبت به افراد غیر واکسینه شده را نشان دهد، هستند.

سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا روز پنجشنبه توافق کردند که ظرف سه ماه آینده گواهی واکسیناسیون اروپایی برای شهروندانی که واکسینه می شوند، ارائه شود. با این حال، هنوز مشخص نیست که این تصمیم چه تاثیری بر روند واکسیناسیون در کشورهای این اتحادیه خواهد داشت.

در حال حاضر در بسیاری از این کشورها از جمله آلمان و فرانسه مخالفت های جدی با واکسیناسیون سراسری وجود دارد به طوری که از سرعت واکسیناسیون به شدت کاسته و نگرانی هایی در مورد ناتوانی دولت ها برای اجرایی کردن طرح ایمن سازی کلی تا پایان تابستان به وجود آورده است.

تا کنون دو میلیون و ۴۳۶ هزار و ۵۰۶ نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۷۰ هزار و ۴۲۱ نفر جان باخته و دو میلیون و ۲۳۵ هزار و ۷۰۰ نفر بهبود یافته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین