کد خبر: ۶۹۷۶۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹

امید حزب چپ‌های آلمان به رهبری دو زن

حزب چپ‌های آلمان امیدوار است با انتخاب دو زن به رهبری خود، میزان محبوبیتش در بین رای‌دهندگان را به فاصله کوتاه باقی‌مانده تا انتخابات پارلمانی این کشور افزایش‌دهد.
امید حزب چپ‌های آلمان به رهبری دو زن
آفتاب‌‌نیوز :

نشست آنلاین اعضای حزب چپ های آلمان با انتخاب «یانین وسلر» و «سوزانه هنیش-ولسو» به رهبری این حزب نه چندان محبوب این کشور به پایان رسید.

خبرگزاری د.پ.آ. آلمان امروز (شنبه) با اعلام این خبر نوشت: در حالی که نتیجه نظرسنجی ها برای این حزب در سطح پایین ثابت مانده است، اکنون این حزب با انتخاب یک تیم رهبری جدید و کاملاً زنانه، انگیزه جدیدی برای انتخابات سراسری پیش رو در تابستان آینده دارد.

بر این اساس پس از انتخاب «یانین وسلر» رهبر گروه پارلمانی چپ ها در ایالت هسن طی کنفرانس آنلاین حزب در روز شنبه، همچنین «سوزانه هنیش-ولسو» رئیس ایالت تورینگین به عنوان رئیس مشترک این حزب انتخاب شد.

این سیاستمدار زن ۴۳ ساله ۳۷۸ رای از ۵۳۶ رأی را به خود اختصاص داد. در فهرست موسوم به انتخابات مختلط ، دو نامزد مخالف مرد نیز حضور داشتند که هر یک ۱۰۴ و ۱۵ رأی کسب کردند. در این انتخابات ۳۹ نماینده نیز رای ممتنع دادند. این انتخابات آنلاین باید با رای گیری پستی تأیید شود.

در کنگره آنلاین حزب ، هنیش-ولسو از تعهد چپها برای پذیرفتن مسئولیت در دولت فدرال حمایت کرد و گفت: بیایید بیشتر دست روی دست نگذاریم! مردم وقت ندارند که منتظر ما بمانند. ما در حال مبارزه برای خارج کردن احزاب حاکم (دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) از قدرت هستیم و اینکه دولت آتی ائتلافی از آنها با حزب سبزها باشد یا ائتلافی بین سوسیال دموکراتها، چپ ها و سبزها به ما بستگی دارد.

این دو نفر جانشین روسای پیشین حزب «کاتیا کیپینگ» و «برند ریکسینگر» می شوند. آنها از سال ۲۰۱۲ چپها را رهبری می کنند. دوره ریاست قبلی حزب در واقع در ژوئن گذشته به پایان رسید ، اما برگزاری کنگره حزبی به دلیل همه گیری کرونا تاکنون دو بار به تعویق افتاد. در جلسه آنلاین امروز ، همچنین رای گیری در مورد انتخاب پست های معاونین ، مدیران ایالتی و فدرال و خزانه دار فدرال انجام گرفت.

به نوشته تارنمای شبکه دویچه وله هر دو رهبر جدید حزب بر عزم رشد و پیشرفت در جامعه آلمان و بالا بردن نفوذ حزب تأکید کردند. این حزب هم‌اکنون حدود ۷ تا ۸ درصد آرای مردم را در اختیار دارد.

وظیفه اصلی رهبری حزب چپ‌ها در حال حاضر آشتی دادن بین گرایش‌های بسیار متفاوت در حزب خواهدبود. این در حالی است که هم اکنون در بدنه حزب در خصوص مسائلی مانند بحران پناهجویان و سیاست ائتلافی با جریان های دیگر اختلاف نظر جدی وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین