کد خبر: ۶۹۷۷۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

تنش لفظی سفیر ایران و ترکیه بر سر عراق!

در پی درخواست «ایرج مسجدی» از ترکیه برای عدم نقض تمامیت ارضی عراق، سفیر آنکارا در بغداد در صفحه توئیتر خود به وی پاسخ داد.
تنش لفظی سفیر ایران و ترکیه بر سر عراق!
آفتاب‌‌نیوز :

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد روز شنبه در گفت‌و‌گو با شبکه روداوو، گفت که ایران حضور هیچ گونه نیروی خارجی در عراق و دخالت نظامی را نمی‌پذیرد و نیروهای ترکیه باید از عراق عقب‌نشینی کرده و تهدیدی را متوجه سرزمین عراق نکنند.

به گزارش وبگاه ناس، او افزود: «لازم است تا نیروهای عراقی خود به تأمین امنیت بپردازند و ترکیه باید به خطوط مرزی خود بازگردد. این مسأله هیچ ارتباطی به ترکیه ندارد و یک مسأله داخلی عراق است.»

پس از این سخنان، « فاتح یلدیز» سفیر ترکیه در عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: «به نظر من سفیر ایران آخرین فردی است که می‌تواند به ترکیه درس احترام به مرزهای عراق را بدهد.»

در واکنش به این رخداد، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز در صفحه توئیتر خود از دو سفیر خواست تا سرشان به کار خودشان باشد. او نوشت: «وظیفه نمایندگان هیأت‌های دیپلماتیک در عراق این است که نماینده کشورشان باشند و همکاری میان دو کشور را تقویت کنند. برخی از این دیپلمات‌ها باید به خوبی به وظایفشان واقف باشند و در مسأله‌ای که ارتباطی به آن‌ها ندارد دخالت نکنند و به حاکمیت عراق احترام بگذارند.»

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
2
مشکل ایران عدم آشنایی مسئولان با شغل، وظیفه و اختیاراتشونه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
1
0
خوبه
به اين ميگن حضور موثر
انددنت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
عراق هیچ وقت ارزش کار ایران را نخواهد فهمید
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
بواسطه شغلم با عراقیهای تحصیل کرده و اغلب وطندوست ارتباط کاری دارم.تقریبا همگی از دخالت کشورهای همسایه(ترکیه و ایران و عربستان) منزجر و هستند....به ترکها ناسزا میگویند.به عربستان بدبین هستند و ایران هم دیگر آن وجهه چند سال پیش را نزد آنها ندارد.عراقیها از دخالت خارجی خسته شدند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین