کد خبر: ۶۹۷۷۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

زنی مصری هم مدعی ازدواج با خاشقجی شد

زنی مصری که مدعی است جمال خاشقجی چند ماه پیش از مرگش با وی ازدواج کرده بود، در گفتگویی با شبکه خبری دویچه وله گفت، اینجاست که پیام "همسر مقتولش" را اعلام کند.
زنی مصری هم مدعی ازدواج با خاشقجی شد
آفتاب‌‌نیوز :

"حنان العتر" پس از انتشار گزارشی از سوی آژانس سیا مبنی بر اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان شخصا دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را در اکتبر ۲۰۱۸ داده، مدعی شد که چند ماه پیش از قتل، با وی ازدواج کرده بود.

وی به اولیور سالت، خبرنگار دویچه وله گفت، بابت انتشار این گزارش (سیا) بسیار ناراحت شده و ادامه داد، همسرش آنقدری خطرناک نبود که به کشته شدنش منجر شود: مطمئنم اگر آنها حقیقت را درباره جمال بدانند و اجازه دهند که پیامش را بخوانم، واقعا از بابت کاری که در حقش انجام دادند، پشیمان می‌شوند.

همسر مصری خاشقجی همچنین از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و کامالا هریس، معاون وی بابت اینکه ولیعهد عربستان را مسئول قتل خاشقجی دانستند، قدردانی کرد و گفت: آنها به وعده خود در قبال حقوق بشر پای بنده بوده و بر آن تاکید می‌کنند. آنها شفاف سازی کرده و به مشخص شدن حقیقت کمک کردند که من از آن استقبال می‌کنم چون در حال حاضر می‌توانم آزادانه سخن بگویم چون برای دو سال هیچ حرفی نمی‌توانستم بزنم.

همسر مصری خاشقجی پس از آزادی از حصر خانگی در امارات اخیرا به دنبال پناهندگی در آمریکا بوده و در این باره گفت:‌ حالا می‌توانم پیام همسرم را ارائه کنم. تا به امروز نمی‌توانستم درباره آن حرفی بزنم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مرگ خاشقجی به یک مسیر روشن به سمت رفع نقض حقوق بشر علیه خبرنگاران در عربستان تبدیل شود و گفت:‌ امیدوارم همه از تراژدی خاشقجی درس عبرت بگیرند و جنایت علیه بشریت و خبرنگاران را متوقف کنند. خبرنگاران به انتقال حقایق درباره مردم می‌پردازند و به مردم برای زندگی بهتر کمک می‌کنند.

همسر مصری خاشقجی افزود: آنها را نباید شکنجه کرد. آنها را نباید کشت. آنها را نباید از گفتن حقیقت بازداشت. این چیزی است که من از بایدن و هریس انتظارش را دارم.

بر اساس ادعای مطرح شده حنان العتر در مراسمی مذهبی در واشنگتن دی.سی و در ژوئن ۲۰۱۸ با خاشقجی و درست چند ماه پیش از قتل وی در کنسولگری عربستان در استانبول، ازدواج کرد. ازدواج آنها رسما ثبت نشده و خاشقجی این ازدواج را از خدیجه جنگیز، نامزد ترکیه‌ای خود مخفی نگه داشته بود.

العتر می‌گوید به دنبال دریافت یک گواهی ازدواج است که در آمریکا به رسمیت شناخته شود، اگرچه جنگیز اعتبار ازدواج و رابطه العتر با خاشقجی را زیر سوال برده است.

واشنگتن پست گزارش کرده که العتر تصاویر مراسم و پیام‌های بین خودش و خاشقجی را به خبرنگاران نشان داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
اندوه خاشقچی کشت مارا برادر!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین