کد خبر: ۶۹۷۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

حاشیه‌نگاری از سالن اجلاس سران/ سیل تبریک به رییس جدید فدراسیون فوتبال

اعضای مجمع فدراسیون فوتبال آرای خود را برای انتخاب هیات رئیسه جدید این فدراسیون به صندوق ریختند. انتخاب رئیس فدراسیون به دور دوم کشیده شد. در پایان این دور، شهاب‌الدین عزیزی خادم به ریاست فدراسیون رسید.
حاشیه‌نگاری از سالن اجلاس سران/ سیل تبریک به رییس جدید فدراسیون فوتبال
آفتاب‌‌نیوز :

انتخابات فدراسیون فوتبال از ساعت ۱۰ امروز (یکشنبه) در سالن همایش‌های اجلاس سران برگزار می‌شود و رییس و هیات رییسه آینده این فدراسیون با رای اعضای مجمع مشخص خواهند شد.

نامزدها و اعضای هیات رییسه از حدود ساعت ۹ امروز وارد محل انتخابات شدند تا با دریافت کارت ورود و لوازم بهداشتی و همینطور صرف صبحانه راهی سالن اصلی برگزاری انتخابات شوند.

تاکنون علی کریمی و کیومرث هاشمی دو نامزد کرسی ریاست وارد این مجموعه شده‌اند.

روسای هیات‌های فوتبال که از دیشب در هتل المپیک تهران حضور دارند، با اتوبوس تیم‌های ملی وارد مجموعه همایش‌های جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش از ابتدای بازگشایی سالن، در محل استقرار خود حضور دارد.

فاطمه علیپور و سعید دقیقی، نواب رییس پیشنهادی علی کریمی نیز بعد از حضور در سالن به سمت وی رفتند و به گفت‌وگو با او پرداختند.

همچنان خبری از حضور مهدی مهدوی کیا در محل برگزاری انتخابات نیست.

مصطفی آجرلو و شهاب الدین عزیزی خادم هم وارد سالن برگزاری انتخابات شدند.

احسان حاج صفی، کاپیتان تیم ملی فوتبال پس از ورود به سالن به سمت علی کریمی رفت و با او خوش و بش کرد و توجهی به سایر نامزدهای انتخابات نداشت.

وحید هاشمیان، مربی تیم ملی نیز با حضور در سالن در محل مربوط به خود مستقر شد و با هیچ‌کس خوش و بش نکرد.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال نیز به عنوان مهمان در سالن حضور دارد.

انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال به دور دوم کشیده شد/ کریمی و آجرلو حذف شدند

۱۰:۱۵؛ مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش، مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال و علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال فعلا به محل برگزاری انتخابات نیامده‌اند.

مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در آغاز مجمع اعلام کرد که آقایان "سنجر" و "مصطفی" از سوی AFC‌ به عنوان ناظر در محل انتخابات حضور دارند و مقامات مربوط در فیفا هم به صورت زنده اتفاقات مجمع را رصد می‌کنند.

از نکات جالب این مجمع، حضور یک هنرمند نقاش در طبقه دوم این سالن است که در حال نقاشی چهره چهار نامزد ریاست فدراسیون فوتبال است. او همزمان نقاشی هر چهار نفر را پیش می‌برد.

انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال به دور دوم کشیده شد/ کریمی و آجرلو حذف شدند

۱۰:۳۰؛ سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال سخنرانی خود را آغاز کرد.

او در بخشی از صحبت‌هایش مدعی شد که فدراسیون فوتبال حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پول دارد که در اختیار فیفاست و رئیس بعدی فدراسیون می‌تواند روی آن پول حساب کند.

فرهاد حمیداوی، مالک و مدیرعامل شهرخودرو بعد از مدت‌ها غیبت در محافل فوتبال، در مجمع انتخاباتی امروز فدراسیون فوتبال حضور دارد. همچین جعفر سمیعی از باشگاه پرسپولیس و اسماعیل خلیل‌زاده از باشگاه استقلال در این مجمع حضور یافته‌اند.

۱۰:۳۷؛ با اعلام نبی، به دلیل حضور اعضای مجمع به تعداد کافی، از این لحظه مجمع رسمی است.

۱۰:۵۳؛ علی فلاحتی، رئیس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال درباره روند برگزار انتخابات و احراز صلاحیت‌ها توضیح داد.

انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال به دور دوم کشیده شد/ کریمی و آجرلو حذف شدند

عزیزی خادم، نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در حالی وارد سالن انتخابات شد که سراجی، مدیرعامل سایپا نیز او را همراهی می‌کرد. عزیزی خادم پیش‌تر رییس هیات مدیره باشگاه سایپا بود.

باشگاه سایپا دو رای در این انتخابات دارد؛ مدیرعامل تیم فوتبال و مدیرعامل تیم فوتسال. همچنین سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتسال می‌توانند در انتخابات رای دهند که این دو در تیم فوتسال سایپا هم عضویت دارند.

جعفر سمیعی (مدیرعامل پرسپولیس)، اسماعیل خلیل زاده (رییس هیات مدیره استقلال) و فرهاد حمیداوی (مالک شهرخودرو) در حال گفت‌وگو با هم هستند. این اتفاق در حالی است که باشگاه شهرخودرو اخیرا اقدام به پیگیری شکایت خود از پرسپولیس برای دریافت مبلغ رضایت نامه یحیی گل‌محمدی کرده بود و استقلال هم قصد دارد امین قاسمی‌نژاد را از شهرخودرو به خدمت بگیرد.

با اعلام نبی، نام اعضای مجمع - طبق حروف الفبا - در پنج مرحله اعلام می‌شود تا در محل مشخص شده حاضر شوند و برگه رای خود را پر کنند و به صندوق بیندازند. به این ترتیب روند رای‌گیری برای انتخاب رییس، نواب رییس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال آغاز می شود.

۱۱:۲۰؛ روند رای‌گیری انتخابات فدراسیون فوتبال آغاز شد.

پیش از آغاز رای گیری، به نامزدها گوشزد شد که تلفن همراه خود را پای صندوق‌های رای نیاورند چرا که در غیر این صورت گزارش این عمل به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد. همچنین مهدی محمدنبی به نامزدها هشدار داد که مراقب باشند عکاس‌ها از فاصله حدودا ۲۰ متری تصویر آرای آن‌ها را نیندازند و با دست روی برگه خود را بپوشانند تا رای آن‌ها به نامزد موردنظرشان لو نرود.

رئیس کمیته بدوی یک به یک اعضای مجمع را به پای صندوق‌های رای فرا می‌خواند و افراد آرای خود در بخش ریاست فدراسیون فوتبال را به داخل صندوق‌های رای می‌اندازند. فعلا روند انتخابات به صورت منظم پیش می‌رود.

پخش زنده مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال پس از گذشت چند دقیقه آغاز رای گیری قطع شد و حدود ۱۰ دقیقه بعد دوباره وصل شد.

طبق مقررات انتخابات، در دور نخست، نامزدهای ریاست که کمترین رای را بیاورند از گردونه رقابت حذف و دو نفری که بیشترین رای را دارند، راهی مرحله دوم می‌شوند و در آن مرحله هر نامزدی که بیشترین رای را بیاورد، رئیس فدراسیون فوتبال خواهد شد.

۱۱:۴۷؛ با اتمام رای گیری، ناظران صندوق رای را گشودند تا با شمارش آرا، تکلیف نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال مشخص شود.

۱۲:۰۰؛ مهدی محمدنبی از اخذ ۸۷ رای در مرحله نخست رای گیری برای صندلی ریاست فدراسیون فوتبال خبر داد.

تعداد آرا به این شرح است:

کیومرث هاشمی: ۲۴
شهاب الدین عزیزی خادم: ۳۵
علی کریمی: ۹
مصطفی آجرلو: ۱۸
رای باطل: ۱

به این ترتیب عزیزی خادم و هاشمی راهی مرحله دوم شدند و علی کریمی و آجرلو از گردونه رقابت حذف شدند.

۱۲:۰۷؛ علی کریمی و مصطفی آجرلو بعد از حذف شدن از انتخابات با دو نامزد باقی مانده دست دادند و سالن را ترک کردند.

۱۲:۱۲؛ مرحله دوم انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال آغاز شد.

در پایان دور نخست رای گیری‌، حاضران در سالن، علی کریمی و مصطفی آجرلو، دو نامزد حذف شده از انتخابات را تشویق کردند و آن‌ها با بدرقه حاضران، سالن برگزاری انتخابات را ترک کردند.

در این دور از انتخابات، هر یکی از نامزدها که بیشترین رای را کسب کند، رئیس آینده فدراسیون فوتبال خواهد بود.

ابراهیم شکوری از حضور در انتخابات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال (کارشناس هیات رئیسه) انصراف داد.

در مرحله نخست از برگه‌های سبز استفاده شده بود اما در دور دوم رای گیری برای انتخاب ریاست فدراسیون فوتبال، برگه‌هایی به رنگ بنفش مورد استفاده قرار گرفت.

۱۲:۳۶؛ شماراش آرای مرحله دوم انتخابات رئیس فدراسیون آغاز شد.

۱۲:۴۵؛ با پایان یافتن شمارش آرا، شهاب‌الدین عزیزی خادم با ۴۹ رای به ریاست فدراسیون فوتبال رسید و کیومرث هاشمی ۳۸ رای به دست آورد.

کیومرث هاشمی به سمت عزیزی خادم رفت و پیروزی رقیب خود را تبریک گفت و دو نفر عکسی به یادگار انداختند.

پروتکل‌های بهداشتی شکست خورد

اعضای مجمع فدراسیون فوتبال یک به یک به سمت شهاب عزیزی خادم می‌آیند و با بغل کردن رییس جدید، این موفقیت را به او تبریک می‌گویند.

۱۳:۱۰؛ شمارش آرای نایب رئیس سوم (نایب رئیس بانوان) معرفی شده از سوی عزیزی خادم، انجام شد و به این ترتیب، شهره موسوی با ۷۰ رای به عنوان نایب رئیس سوم انتخاب شد.

عزیزی خادم بعد از سخنرانی، به سمت علی نژاد و سایر معاونان وزیر ورزش رفت و سپس با تعدادی از اعضای مجمع خوش و بش کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
3
فوتبال مافیا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین