کد خبر: ۶۹۷۷۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

دستیار سابق دیگر فرماندار نیویورک هم او را به آزار جنسی متهم کرد

یک زن دیگر، "اندرو کومو"، فرماندار نیویورک را متهم به اذیت و آزار جنسی کرد؛ اقدامی که باعث شد این دموکراتی که با انتقاد مواجه شده، تحقیقاتی مستقل را در قبال این اتهامات به راه بیندازد.
دستیار سابق دیگر فرماندار نیویورک هم او را به آزار جنسی متهم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 شارلوت بنت، که در دولت ایالتی تحت امر کومو به عنوان دستیار اجرایی و مشاور سیاستهای حوزه سلامت تا ماه نوامبر مشغول به کار بود به نیویورک تایمز گفت، او بهار گذشته در اوج مبارزه نیویورک با کروناویروس تحت رهبری کومو که باعث وجهه بین‌المللی برای او از بابت رهبری خوب شد، او را مورد اذیت و آزار قرار داده است.

به گزارش گاردین، بنت به این نشریه اظهار کرد، کومو از او پرسشهایی نامناسب درباره زندگی شخصی‌اش از جمله درباره اختلافهای سنی در روابط عاشقانه‌اش پرسید که به باورش باز کردن صحبت درباره مسائل جنسی بوده‌اند. بنت به این نشریه گفت: من فهمیدم که این فرماندار میخواست با من رابطه جنسی داشته باشد و احساس ناخوشایند وحشتناکی کرده و ترسیدم.

این خبر بعد از آن مطرح شد که بیل دبلاسیو، شهردار نیویورک و رقیب سیاسی کومو روز پنجشنبه خواهان تحقیقاتی مستقل درخصوص اتهامات مشابه مطرح شده علیه کومو از سوی یک دستیار سابق دیگر به نام لیندسی بویلان شد. بویلان در مطلبی در پایگاه Medium به توصیف اذیت و آزارهای مختلف کومو برای خود پرداخت. کومو اتهامات بویلان را رد کرد.

کومو در بیانیه‌ای در پاسخ به اتهامزنی‌های اخیر بنت گفت، "هرگز نزدیکی نامناسبی به بنت پیدا نکرده و هرگز نخواسته به نحوی نامناسب عمل کند." وی تاکید کرد خواستار بررسی مستقل اتهامات مطرح شده از سوی این زن شده و گفت که بنت "از هر گونه حقی برای طرح صحبتهایش برخوردار است".

کومو گفت: من معتقدم بهترین راه برای رسیدن به حقیقت از طریق یک بررسی کامل و جامع برون سازمانی است. قرار است باربارا جونز، قاضی فدرال سابق این تحقیقات را رهبری کند.

بنت به نیویورک تایمز تصریح کرد، به جیل دروزیه، رئیس دفتر کومو درباره یک تعامل آزاردهنده با فرماندار کمتر از یک هفته بعد از رخ دادن آن اطلاع داده است. او گفت که او را به یک شغل دیگر در سمت مقابل کنگره منتقل کردند. در پایان ماه ژوئن او یک بیانیه را به یک وکیل ویژه کومو داد.

بث گاروی، وکیل ویژه این فرماندار تصدیق کرد که این شکایت مطرح شده و بنت در نتیجه آن به جایگاهای که از قبل به آن علاقمندی داشت منتقل شد.

گاروی در بیانیه‌ای عنوان کرد، اتهامات بنت "شامل ادعای تماس فیزیکی یا رفتار جنسی نامناسب نمی‌شود" و "با بنت بر سر حل و فصل مساله رایزنی شده" و او نسبت به نحوه مدیریت مساله ابراز رضایت و قدردانی کرده است.

گاروی اظهار کرد: تصمیم اتخاذ شده بر مبنای اطلاعات ارائه شده از سوی بنت این بود که اقدام بیشتری ضروری نیست که این همراستا با تمایلات بنت بود.

بنت به این روزنامه گفت، تصمیم گرفته دست به اقدام بیشتر از طریق دولت نزند. او اظهار کرد شغل جدیدش را دوست داشت و "میخواست که از کنار مساله بگذرد".

کومو از مردم خواست منتظر یافته‌های بررسی جونز بمانند "تا حقایق را قبل از انجام هر گونه قضاوتی بدانند".

برخی دموکراتهای ارشد نیویورک با این حال گفتند هر گونه تحقیقاتی باید خارج از کنترل دفتر فرماندار از جمله در زمینه گزینش بازرسش قرار بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین