کد خبر: ۶۹۷۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

ابتلا به هر نوع "کرونا" با تست PCR تشخیص داده می‌شود؟

سرپرست آزمایشگاه رفرانس(مرکزی) دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: اگر افراد به کرونای معمولی و یا نوع انگلیسی آن مبتلا شوند و تست PCR بدهند، تست کرونای آنها مثبت می‌شود، اما تشخیص نوع ویروس نیاز به تجهیزات خاصی دارد.
ابتلا به هر نوع
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علی رضوانی درخصوص اینکه آیا تست PCR می‌تواند کرونای انگلیسی را در افراد تشخیص دهد، گفت: آزمایش PCR برای تشخیص ابتلای افراد به کرونا به کار می رود و با این تست، اگر افراد به هرنوع کرونا؛ چه کرونای معمولی و چه نوع انگلیسی مبتلا باشند، نتیجه آزمایش آنها مثبت می شود.

وی افزود: جای نگرانی نیست و در صورت شیوع کرونای انگلیسی با انجام آزمایش PCR می‌توان مشخص کرد که فرد مبتلا به کرونا هست یا نه، اما تشخیص نوع ویروس نیازمند کیت اختصاصی تشخیص ویروس است که خوشبختانه کیت PCR تشخیص اختصاصی کرونای انگلیسی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته تا در موارد مشکوک جهت تشخیص این ویروس مورد استفاده قرار گیرد .

رضوانی تصریح کرد: اگر نتیجه تست کرونای PCR کسی مثبت می شود باید اصول قرنطینه را به طور کامل رعایت کرده و از دیگران فاصله بگیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت درخواست پزشکان متخصص مستقر در مراکز درمانی بیماری کرونا و نیاز به تست تشخیص کرونای انگلیسی، این تست تنها از افراد مشکوک گرفته می شود.

وی افزود: این افراد برحسب سوابق تماس، مسافرت و علائم کلینیکی از جمله شدت علائم، سن ابتلا، سرعت پیشرفت بیماری و ... تشخیص داده شده و از آنها تست گرفته می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Indonesia
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
تست pcr به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست حتی تست خون هم قابل اعتماد نیست . من کرونا داشتم و در سیتی اسکن ریه ام درگیری کرونا کاملا مشهود بود و دکتر دستور بستری شدن فوری و بدون فوت وقت را داد عجیب آنجا بود یکی دوروز قبل از دستور دکتر برای بستری شدن و همچنین دوهفته بعداز شروع درمان تستهای pcr و خونم مرتب منفی میشدند . اگر همون اول سیتی گرفته بودم زودترمتوجه میشدم و ریه ام کمتر درگیر میشد در کل به این دوتا تست خون و pcr اعتماد نکنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین