کد خبر: ۶۹۷۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹

آتش‌نشانی چه توصیه‌هایی برای بانوان در خانه‌تکانی‌ دارد؟

مسئول آتش‌نشانی خرم‌دره گفت: رعایت موارد ایمنی هنگام خانه‌تکانی سبب می‌شود بی‌خطر از این ایام که می‌تواند حادثه‌ساز باشد، عبور کنیم.
آتش‌نشانی چه توصیه‌هایی برای بانوان در خانه‌تکانی‌ دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

کیارش نظری با بیان اینکه همه ساله در اسفندماه ایرانیان برای استقبال از فصل بهار و برگزاری عید نوروز به خانه‌تکانی می‌پردازند، اظهار کرد: این سنت در مواردی باعث آسیب‌های جدی به اعضای خانواده می‌شود که با رعایت نکات ایمنی می‌توان از این آسیب‌ها پیشگیری کرده و سال نو را بدون حادثه جشن گرفت.

وی با بیان اینکه در خانه‌تکانی و در زمان نظافت خانه و استفاده از نردبان و یا چهارپایه باید از سطح اتکایی آن با زمین کاملاً مطمئن بوده و از نوع استاندارد و نردبان دوطرفه استفاده شود، عنوان کرد: از شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و غیره که آلوده به مواد روغنی می‌شود، توسط موادی مانند بنزین که سریع آتش می‌گیرد، جداً خودداری کرد.

این مسئول با یادآوری این مطلب که از قرار دادن مواد شوینده مانند وایتکس، جوهر نمک و غیره در روی زمین و در دسترس کودکان باید جداً خودداری و در حد استاندارد از آن‌ها استفاده کرد، ادامه داد: در زمان پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل نیز باید احتیاط کرده و از رفتن بر روی نرده‌ها و یا قرنیزهای آن خودداری شود.

نظری با تاکید بر این مطلب که شست‌وشوی لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنایی و غیره قبل از قطع کامل برق بسیار خطرناک بوده و احتمال برق‌گرفتگی افراد را محتمل می‌سازد، گفت: برای این کار اول به وسیله دست‌کش پلاستیکی برق آن را قطع و سپس نسبت به پاک‌سازی آن اقدام شود.

وی افزود: در زمان جابه‌جایی لوازم خانگی به خصوص اجاق گاز باید احتیاط کرده و همه اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و کپسول را توسط آب و صابون چک کرد تا از نشت نکردن گاز مطمئن شد. در ضمن نسبت به تعویض به موقع شیلنگ‌های رابط گاز فرسوده نیز باید اقدام شود.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که از ریختن مواد قابل اشتعال‌ در چاه‌های فاضلاب، دست‌شویی، توالت و غیره نیز باید پرهیز شود، بیان کرد: در اثر ریزش این‌گونه مواد در محیط خانه احتمال انفجار و آتش‌سوزی بسیار محتمل است.

وی با پرداختن به این مسئله که شارژ بموقع خاموش‌کننده دستی آتش‌نشانی موجود در محیط خانه می‌تواند کمک بسزایی در زمان آتش‌سوزی احتمالی کند، ب همین خاطر توصیه می‌شود نسبت به شارژ و آماده به کار بودن آن اقدام شود، خاطرنشان کرد: از جابه‌جایی لوازم و اثاثیه سنگین منزل به صورت فردی نیز باید اجتناب کرده و در این مورد از کارگران حرفه‌ای و یا کار گروهی بهره‌گیری کرد تا در ایام خوش نوروزی دچار دیسک کمر و یا عوارض ناشی از آن نشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین