کد خبر: ۶۹۸۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
کرونا در روزی که گذشت

آغاز واکسیناسیون سالمندان از ابتدای سال آینده/ گلایه وزیر بهداشت از نارفیقی‌ها

امروز از سوی مسولان وزارت بهداشت اعلام شد سالمندان از ابتدای سال آینده واکسن دریافت می کنند. همچنین جزییات بسیاری از واکسنهای ایرانی در دست تولید و واکسنهای وارداتی منتشر شد.
آغاز واکسیناسیون سالمندان از ابتدای سال آینده/ گلایه وزیر بهداشت از نارفیقی‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

متاسفانه به نظر می رسد کرونا باز هم وارد شیب افزایش بدی شده است. از نقاط مختلف کشور باز هم خبرهای بدی درباره شیوع کرونای انگلیسی به گوش می رسد. تعداد شهرهای قرمز رنگ خوزستان در حال افزایش است و در استانهای دیگر نیز غول کرونای انگلیسی در حال بیدار شدن است. از جمله در اصفهان که اعلام شده فاجعه خوزستان در حال شکل گیری است و تعداد موارد کرونای انگلیسی بسیار زیاد شده است.

نتیجه این اخبار ناخوشایند آنکه امروز تعداد تلفات کرونا هم بسیار زیاد بود. سخنگوی وزارت بهداشت از جان باختن ۸۶ بیمار کووید۱۹ طی شبانه‌روز گذشته خبر داد.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۸۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی گفت: سه هزار و ۷۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تا کنون ۱۰ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۱۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

در خبر ناخوشایند دیگری هم سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد: انتظار پایان یافتن پاندمی کووید ۱۹ تا پایان سال جاری میلادی غیر واقعی است.

دکتر "مایکل رایان" رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تصور میکنم خیلی زود و غیر واقعی است اگر فکر کنیم که همه گیری کروناویروس تا پایان سال به اتمام خواهد رسید. هرچند فکر می کنم اگر هوشیار باشیم می توانیم موارد بستری در بیمارستان، مرگ و میر و شرایط فاجعه بار ناشی از این بیماری را پایان دهیم.

وی در مورد واکسن کروناویروس گفت: توزیع عادلانه واکسن در جهان در میان افرادی که نیاز به تزریق دارند از چالش های بزرگی است که با آن مواجه هستیم.

آغاز واکسیناسیون سالمندان از ابتدای سال آینده/ گلایه وزیر بهداشت از نارفیقی‌ها

با وجود این همه خبرهای ناخوشایند، خبرهای خوب دیگری هم در راه است. از جمله معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بسته به ورود واکسن‌های تولید داخل، پیش‌بینی می‌کنیم از فروردین ماه واکسیناسیون سالمندان را آغاز و تا آخر تیرماه به اتمام برسانیم.

علیرضا رییسی درباره تزریق واکسن کووید۱۹، به سالمندانی که در منازل خود سکونت دارند، گفت: در سطح کشور حدود ۸ میلیون نفر فرد بالای ۶۵ سال داریم که این تعداد در فاز دوم واکسیناسیون قرار گرفتند. در این فاز به ترتیب افراد بالای ۸۰ سال، ۷۵ سال، ۷۰ سال و بالای ۶۵ سال واکسن دریافت میکنند.

وی با بیان اینکه پس از این گروه سالمندان، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال دارای بیماری زمینه‌ای نیز در فاز دوم واکسیناسیون خواهند بود گفت: پیش بینی ما این است که اواخر فروردین بخش عظیمی از این عزیزان را واکسینه کنیم.

رییسی ادامه داد: بسته به ورود واکسن‌های تولید داخل پیش‌بینی می‌کنیم از فروردین ماه واکسیناسیون این ۸ میلیون نفر را آغاز و تا آخر تیرماه به اتمام برسانیم.

آنطور که محققان می گویند بیمارانی که ماه‌ها پس از ابتلا به کرونا با علائمی از جمله خستگی مفرط، سردرد و تب دست و پنجه نرم می‌کنند، پس از تزریق واکسن این بیماری بهبودی قابل توجهی پیدا می کنند.

آغاز واکسیناسیون سالمندان از ابتدای سال آینده/ گلایه وزیر بهداشت از نارفیقی‌ها

با وجود این خبرها حاکی از این است که پای دلالان به واکسن کرونا هم باز شده است و می توان با قیمت های سرسام آور در خیابان های شهر آن را پیدا کرد.

این اخبار در حالی منتشر شده که اخبار زیادی از جزییات واکسنهای ایرانی که در حال تهیه، تولید و واردات به کشور است منتشر می شود.

در اظهارنظر دیگری وزیر بهداشت با اشاره به بالا رفتن آمار کرونا گفت: با موج جدیدی که ایجاد شد، متأسفانه علی رغم توصیه‌های مکرری که کردیم، باز هم برخی بی توجهی‌ها و نارفیقی‌ها ما را به سمت مرگ‌های سه رقمی برد. ما وقتی از یک پیک رد می‌شویم، تمام عضلات جسم و روح‌مان دچار فرسودگی است، به خصوص همکاران‌مان در استان‌ها و باور کنید که در این روزها بر همکاران سختکوشم در استان خوزستان چه می‌گذرد و چه شبانه روزهای سخت و غیرقابل تصویر و تحملی را سپری می‌کنند. بعد هم نگرانی از خیز این موج در استان‌های دیگر با یک ویروس سرکشِ جدید. دعا کنید که بتوانیم بر این بلای خانمان سوز فائق آییم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین