کد خبر: ۶۹۸۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰

وزیر خارجه فرانسه ادعای ارائه قطعنامه در شورای حکام را تکرار کرد

وزیر امور خارجه فرانسه سه‌شنبه شب مدعی شد که قطعنامه‌ای علیه ایران به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارایه می‌شود و آن را انتقادی خواند.
وزیر خارجه فرانسه ادعای ارائه قطعنامه در شورای حکام را تکرار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«ژان ایو لودریان» ادعا کرد که این قطعنامه در روزهای آینده ارائه خواهد شد.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که به گفته معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌ جمهوری، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه ساعاتی پیش با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری تلفنی گفت‌وگو کرد.

پیشتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تلاش برای صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس گفت: اروپایی‌ها حرکت غلطی را با حمایت از آمریکا در شورای حکام شروع کرده اند، فکر می‌کنیم این حرکت باعث بهم ریخته شدن شرایط خواهد شد.

ظریف در حاشیه نشست روز دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بهم ریختگی شرایط کنونی را از طریق سفیر ایران در وین به همه اعضای شورای حکام شرایط توضیح داده‌ایم، امیدواریم عقل غلبه کند و اگر چنین نشود راهکارهایی داریم.

علی اکبر صالحی گفته است: در صورتی که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به اقدام ایران مبنی بر توقف پروتکل الحاقی قطعنامه‌ای را علیه کشورمان صادر کنند، ایران واکنش مناسبی را خواهد داشت و در این راستا نامه‌ای هم ارسال شده است.

همچنین سید عباس عراقجی معاون سیاسی وزارت خارجه هر گونه تلاش برای تصویب قطعنامه در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را غیرسازنده و تهدیدکننده فضای ایجاد شده برای دیپلماسی، به ویژه بعد از توافق اخیر ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارزیابی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین