کد خبر: ۶۹۸۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی خبر داد.
دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی
آفتاب‌‌نیوز :

احسان بهمنی اظهار داشت: در پی شکایت شخصی مبنی بر اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌اش در واتساپ پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه به علت عدم وفاداری همسرش و دوستی‌های مجازی او، از طریق اینستاگرام با خانمی به ظاهر تحصیلکرده در حوزه روانشناسی آشنا و پس از مدتی چت و گفتگو پیرامون وضعیت زندگی خود، از طریق واتس آپ عکس های شخصی و فیلم های خصوصی خود را برای او ارسال می کند که سرانجام شخص خود را پسر معرفی و با تهدید به انتشار تصاویرخصوصی شاکیه درخواست25میلیون تومان پول نقد می کند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان اظهار داشت: طی تحقیقات فنی و بررسی‌های انجام شده متهم شناسایی و مأموران این پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

این مسئول انتظامی اذعان کرد: متهم پس از رو به رو شدن با ادله و مستندات به جرم خود اعتراف که در این رابطه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرگرد بهمنی با اشاره به اینکه هرگونه مزاحمت و جعل عنوان در فضای مجازی جرم محسوب می شود و کاربران حتماً قبل از هر فعالیتی در فضای مجازی قانون جرایم رایانه ای را مطالعه کنند، اظهار داشت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس های مردمی گزارش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین