کد خبر: ۶۹۸۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
با توجه به اظهارنظر برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب درباره ناطق‌نوری به نظر می‌رسد که اگر وی به صحنه بیاید، زمینه گسترده‌ای برای اجماع اصلاح‌طلبان بر او وجود دارد

ناطق‌نوری وارد گود انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟

روزنامه شرق در گزارشی احتمال حضور ناطق‌نوری در انتخابات سال آینده را بررسی کرده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظر می‌گذرد.
ناطق‌نوری وارد گود انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

هرچه به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم، نام‌های بیشتری در میان اصلاح‌طلبان به‌عنوان نامزدهای بالقوه مطرح می‌شوند؛ چنان‌که روز گذشته محسن هاشمی‌رفسنجانی گفت: «هم‌اکنون شرایط بیش از ۱۰ نفر از کاندیداهای احتمالی در حزب [کارگزاران] مورد بررسی قرار گرفته که در نهایت بعضی از نامزدها از‌ جمله من و آقای جهانگیری به‌عنوان پتانسیل‌های اصلی حزب برای کاندیداتوری در انتخابات مطرح شدیم... برخی‌ها هم مثل آقای ظریف، زنگنه و پزشکیان به‌عنوان نامزدهای خارج حزب مطرح شدند که نسبت به آقای ظریف نظرات مثبت‌تر بود».

برخی هم مانند فیض‌الله عرب‌سرخی از سید‌حسن خمینی به‌عنوان نامزدی مطلوب یاد می‌کنند؛ چنان‌که او چندی پیش در گفت‌وگو با «شرق» گفته بود: «حضور چهره‌هایی مانند سیدحسن خمینی به دلیل اینکه دارای پایگاه اجتماعی و ریشه و سابقه مشخصی هستند، برای بسیاری مردم ملاک قرار می‌گیرد و می‌تواند مؤثر باشد. شکی نیست که ایشان می‌تواند به افزایش مشارکت انتخابات کمک کند.»

یا محمدرضا عارف که گویا تصمیم به حضور در انتخابات دارد یا مثلا حزب اعتماد ملی محمدعلی افشانی را به‌عنوان نامزد خود معرفی کرده‌اند یا آنکه برخی همچنان علی لاریجانی را هم در شرایطی خاص مناسب می‌دانند.

مرعشی: از ناطق‌نوری بدون قید‌و‌شرط حمایت می‌کنیم

مطرح‌شدن نام همه این شخصیت‌ها در حالی است که به نظر می‌رسد هیچ‌یک از ایشان تا اینجای کار با اقبال یکسره همه اصلاح‌طلبان مواجه نشده‌اند؛ اما در‌این‌میان کم‌وبیش نام علی‌اکبر ناطق‌نوری هم به گوش می‌رسد و هرچند او در تمام این ‌سال‌ها نشان داده است که تمایلی به حضور در عرصه سیاست رسمی ندارد؛ اما با توجه به اظهارنظر برخی شخصیت‌ها درباره او به نظر می‌رسد که اگر ناطق‌نوری به صحنه بیاید، زمینه گسترده‌ای برای اجماع اصلاح‌طلبان بر او وجود دارد.

چند روز پیش بود که سید‌حسین مرعشی در گفت‌وگویی درباره ابعاد حضور ناطق در انتخابات گفته بود: «از آقای ناطق‌نوری بدون قید‌و‌شرط حاضر هستیم که حمایت کنیم تا رئیس‌جمهور ایران شود».

موسوی‌لاری: اگر ناطق‌نوری بیاید، احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از او زیاد است

علاوه بر مرعشی، عبدالواحد موسوی‌لاری هم موضعی مشابه گرفته و در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» گفته است: «فکر می‌کنم جنس آقای ناطق با جنس لاریجانی و امثال او متفاوت است؛ یعنی اگر آقای ناطق بیاید، به احتمال زیاد زمینه اینکه جمع درخور‌توجهی از اصلاح‌طلبان از ایشان حمایت کنند، هست».

باهنر: ناطق‌نوری تمایلی برای نقش‌آفرینی سیاسی ندارد

چند ماه پیش محمدرضا باهنر در گفت‌وگویی بیان کرد: «آقای ناطق‌نوری تمایلی برای نقش‌آفرینی در صحنه سیاسی چه به‌عنوان یک کاندیدای انتخابات و چه به‌عنوان کارگردان صحنه سیاسی ندارد. خیلی بعید می‌دانم. قاطعانه می‌گوید احساس تکلیف نمی‌کنم. به همین جهت در حوزه علمیه خود مشغول به فعالیت است و اراده‌ای برای ورود به فعالیت‌های سیاسی ندارد. از‌این‌رو تمایلی برای نقش‌آفرینی در صحنه سیاسی چه به‌عنوان یک کاندیدای انتخابات و چه به‌عنوان کارگردان صحنه سیاسی ندارد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین