کد خبر: ۶۹۸۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
تکلیف سفرهای نوروزی تا ۲۵ اسفند مشخص می شود

ایران در نوروز قرنطینه می شود؟

معاون انتظامی وزیر کشور اعلام کرد که تکلیف سفرهای نوروزی و محدودیت های پیرامون آن تا قبل از ۲۵ اسفندماه مشخص خواهد شد.
ایران در نوروز قرنطینه می شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسین ذوالفقاری رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستادملی مقابله با کرونا در کمیته هماهنگی طرح های ترافیکی پلیس راهور که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: درباره سفرها در حال حاضر محدودیت ترددی بین شهرهای زرد و آبی وجود نداشته اما محدودیت تردد در شهرهای نارنجی و قرمز همچنان به قوت خود باقی است. محدودیت های تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد نیز به قوت خود باقی است و این محدودیت در سراسر کشور اجرا می شود.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره تعیین تکلیف وضعیت سفرهای نوروزی و ضرورت اطلاع آن به مردم گفت: واقعیت این است که همه چیز به وضعیت شیوع کرونا بستگی دارد و نمی توان از همین حالا درباره آن اظهار نظر قطعی کرد. طبیعتا اگر نرخ شیوع و ابتلا افزایش یابد ناچار به اعمال محدودیت های هوشمند و یکسری محدودیت های دیگر در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا نمی توان برای سفرهای نوروزی از حالا زمانبندی یا برنامه ریزی کرد، گفت: تکلیف همه چیز را کرونا مشخص می کند. وزارت بهداشت روزانه وضعیت کشور را به لحاظ اپیدمی و مرگ و میر رصد می کند و از این رو نمی توان از حالا به صورت قطعی اعلام کنیم که تا پایان اسفند وضعیت چه خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی ها و ارزیابی های وزارت بهداشت به نوعی داریم با پیک چهارم کرونا مواجه می شویم، گفت: تمام رویکردها و اقدامات ما باید در جهت پیشگیری از ابتلا و شیوع کرونا باشد.

معاون انتظامی وزیر کشور درباره اینکه چه زمانی تکلیف سفرهای نوروزی به طور قطع مشخص خواهد شد به ایسنا گفت: این پیشنهادی است که ما روز دوشنبه در وزارت کشور و کمیته اجتماعی بررسی کرده و به تصویب رساندیم و باید به تأیید ستاد ملی مقابله به کرونا هم برسد. براساس این پیشنهاد ما تأکید کردیم که دیگر در طول ایام عید محدودیت ها را به شکل هفتگی و روزانه اعلام نکنیم بلکه هر وضعیتی که تا روز ۲۵ اسفندماه در شهرها حاکم بود همان را مبنا قرار داده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ محدودیت ها را براساس آن اعمال کنیم. بنابراین در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا با این پیشنهاد قطعا تا ۲۵ اسفندماه تکلیف سفرهای نوروزی، محدودیت ها و... اعمال خواهد شد و لازم است که تا آن زمان مردم صبر کنند.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ کس نمی تواند به طور قطع اعلام کند که چه وضعیتی تا پایان سال پیرامون کرونا خواهیم داشت، گفت: انشاءالله که وضعیت بهتر شده و هیچ محدودیتی هم وجود نداشته باشد اما اگر شهری دارای وضعیت قرمز باشد یکسری محدودیت در مورد آن اعمال خواهد شد. در مورد شهرهای مسافرپذیر نیز همان طور که گفتم باید بررسی ها انجام شده و تا ۲۵ اسفند و پس از تحلیل وضعیت تصمیم قطعی اتخاذ شود.

رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستادملی مقابله با کرونا درباره اینکه گفته می شود که بناست کشور از یک هفته قبل از عید به حالت قرنطینه دربیاید، گفت: آنچه که در واقعیت انجام شده را خدمت شما عرض کردم و این موارد شایعه است که شهروندان نباید به آن توجه کنند. تصمیم گیری براساس وضعیت کشور انجام خواهد شد و نمی توان از حالا امری را به طور قطعی اعلام کرد.

وی درباره اینکه آیا ممکن است سفر به برخی از استان ها نیز انجام شود، گفت: همان طور که گفتم با بررسی وضعیت شهرها در این مورد تصمیم گرفته می شود و اگر بنا باشد سفر به شهری مجاز باشد با تشدید پروتکل ها و موارد دیگر موضوع را اعلام خواهیم کرد.

ذوالفقاری ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم وضعیت کرونا در کشور کاهش یافته و شهرها به وضعیت عادی بازگردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین