کد خبر: ۶۹۸۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

بلینکن: از فشار چندجانبه برای تغییر رژیم در ونزوئلا حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با سردسته مخالفان دولت ونزوئلا گفت دولت «جو بایدن» از ادامه فشار چندجانبه بر «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا به منظور تغییر رژیم در این کشور حمایت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مطبوعاتی از تماس تلفنی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با «خوان گوایدو» سردسته مخالفان دولت ونزوئلا خبر داد و اعلام کرد بلینکن در این مکالمه گفت دولت «جو بایدن» از ادامه فشار بر «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، بلینکن پیشتر هم در اواخر ژانویه در جلسه تایید صلاحیت خود در سنا گفته بود آمریکا نباید موضع خود را در قبال گوایدو به عنوان «رهبر موقت ونزوئلا» تغییر دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اشاره به این تماس گفت: وزیر خارجه بلینکن تلاش‌های ما برای همکاری با متحدان هم‌فکر از جمله اتحادیه اروپا، گروه لیما، سازمان کشورهای آمریکایی و گروه تماس بین‌المللی برای افزایش فشار چندجانبه و فشار برای یک انتقال مسالمت‌آمیز و دموکراتیک را تشریح کرد.

پرایس همچنین گفت بلینکن و گوایدو بحران انسانی در ونزوئلا را مورد بحث قرار دادند.

پیشتر یک مقام کاخ سفید به رویترز گفت که دولت آمریکا برای کاهش فشار تحریم‌ها علیه ونزوئلا عجله‌ای ندارد.

این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه بعید می‌داند جو بایدن به زودی فشار موجود بر ونزوئلا را کاهش دهد، مدعی شد که تحریم‌های موجود به اندازه کافی مقررات ویژه‌ برای اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به منظور کمک به ونزوئلایی‌ها برای کنار آمدن با مشکلات اقتصادی و بیماری همه‌گیر کرونا را دارد.

رویترز نوشت، این نشان می‌دهد که در حال حاضر بایدن آماده است تا تحریم‌های خاص از جمله مجازات‌های فلج کننده بر بخش نفت اعمال شده توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را علیه ونزوئلا حفظ کند.

دولت بایدن به صراحت اعلام کرده که خوان گوایدو، سردسته مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد. مادورو، رئیس‌جمهور مشروع ونزوئلا بارها گفته که گوایدو را عروسک خیمه شب ‌بازی آمریکا می‌داند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین