کد خبر: ۶۹۸۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱

آدم‌ربایی ناکام به دلیل مسائل مالی در پاسداران

افرادی که به دلیل اختلاف مالی قصد آدم ربایی داشتند، دستگیر شدند.
آدم‌ربایی ناکام به دلیل مسائل مالی در پاسداران
آفتاب‌‌نیوز :

اوایل زمستان امسال بود که پرونده‌ای با موضوع سرقت به عنف منزل با شکایت یکی از شهروندان در کلانتری پاسداران تشکیل شده و پس از ثبت اظهارات اولیه با دستور قضایی برای رسیدگی، به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در جریان آن شاکی در مقر انتظامی حاضر شده و در اظهارات خود به ماموران پلیس آگاهی گفت: در تاریخ دهم دی ماه چهار سارق با صورت پوشیده وارد ساختمان محل سکونت بنده شده و پس از تخریب در واحد مسکونی به داخل آپارتمان بنده آمدند. آنها با تهدید و ضرب و شتم من قصد سرقت داشتند که با توجه به صدا در آمدن آژیر ساختمان و حضور ساکنان و همسایگان در راهرو و راه پله اقدام به فرار کرده و ناکام ماندند.

با توجه به حساسیت موضوع و شیوه سارقان، تیمی ویژه از ماموران آگاهی به محل وقوع جرم اعزام شده و در تحقیقات میدانی خود متوجه شدند که یکی از همسایگان مجاور در ساختمان خود دوربین مداربسته نصب کرده است که پس از اخذ هماهنگی قضایی فیلم دوربین مداربسته مورد بازبینی قرارگرفته و مشاهده شد چهار مرد با صورت پوشیده و با یک دستگاه پرشیا سفید رنگ به محل سرقت مراجعه و پس از حدود ۲۰ دقیقه از محل متواری شده‌اند. با کسب این اطلاعات و انجام بررسی سیستمی مشخص شد متهمان پلاک خودرو را دستکاری کرده و با پلاکی دیگر به صحنه جرم آمده‌اند.

در همین راستا نیز سایر پلاک ها مورد استعلام قرارگرفته و تعدادی پلاک شبیه پلاک خودروی پرشیا استخراج شد. در ادامه و در راستای شناسایی متهمان، ماموران اقدام به انجام تحقیقات میدانی در خصوص مالکان خودرو در آدرس های آنان کرده و سرانجام به هویت مالک خودرو پی بردند.

وجود یک فقره سابقه آدم‌ربایی در سوابق مالک خودرو این احتمال را که او نقشی در این موضوع داشته تشدید کرد و در همین راستا پس از هماهنگی با مراجع قضائی دستگیری این فرد و همدستانش در دستور کار قرار گرفته و در عملیاتی پلیسی مالک سواری پرشیا دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

با انتقال متهم به مقر پلیس او تحت بازجویی قرار گرفته و در حالی که در جریان تحقیقات به عمل آمده ابتدا منکر سرقت و نقشه آدم ربایی بود اما پس از مشاهده مستندات و ادله لب به اعتراف باز کرد و به جرم خود با همکاری سه نفر دیگر به هویت های معلوم اقرار کرد.

در ادامه سه متهم دیگر نیز در عملیات هایی جداگانه دستگیر شده و در جریان آن انگیزه خود از این اقدام به ربودن شاکی را به دلیل داشتن اختلافات مالی با یکدیگر اعلام کردند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که برای هر سه متهم پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین