کد خبر: ۶۹۸۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
تبلیغات

کاربرد ژل کیک در صنعت شیرینی‌پزی

ژل کیک از جمله فرمولاسیون‌های جدید امولسیفایر‌ها هستند که در تهیه و تولید انواع خوراکی‌ها به عنوان مواد اولیه پایه‌ای استفاده می‌شوند و مهم‌ترین کاربرد این مواد در صنعت شیرینی‌پزی است، به طوری که امروزه در اغلب کیک‌های روغنی، لایه‌ای، اسفنجی و رولت‌ها و شیرینی‌ها از این مواد به جای روغن و تخم مرغ استفاده می‌کنند تا بافت بهتر و حجیم‌تری را در این خوراکی‌ها ایجاد کنند.
کاربرد ژل کیک در صنعت شیرینی‌پزی
آفتاب‌‌نیوز :

ژل کیک از جمله ترکیبات جدید امولسیفایر‌ها هستند که از ترکیب چند حلال، آب، شیرین کننده‌های مجاز خوراکی و فرمولاسیون‌های مختلف امولسیفایر‌ها تشکیل می‌شوند و در صنایع مختلف از جمله صنعت تولید انواع مواد غذایی کاربرد دارند؛ اما مهم‌ترین و پرکاربردترین مصرف این ترکیبات در صنعت شیرینی‌پزی انجام می‌شود که با مزایای فوق العاده‌ای نیز همراه است.

ترکیبات امولسیفایر معمولا با فرمولاسیون‌های مختلف در صنایع غذایی به منظور بالا بردن کیفیت خوراکی‌ها، افزایش مدت زمان ماندگاری، جلوگیری از فساد‌های غذایی و پخت سریع‌تر و یکدست‌تر مواد غذایی استفاده می‌شوند. ژل کیک‌ ها نیز یکی از پرکاربردترین فرمولاسیون‌های جدید امولسیفایر‌ها هستند که در ترکیبات اصلی کیک‌ها و شیرینی به کار برده می‌شوند و با حجیم نبودن بافت کیک‌ها و شیرینی‌ها، طعم و کیفیت مطلوب‌تری در این مواد خوراکی ایجاد می‌کنند.

کاربرد ژل کیک در صنعت شیرینی‌پزی

کاربرد ژل کیک با بیکینگ پودر و پیرو فسفات در تهیه انواع کیک و شیرینی

ژل کیک‌ها را می‌توان در کنار محصولات دیگری همچون بیکینگ پودر و پیرو فسفات سدیم نیز استفاده کرد، در واقع با سبک‌های جدیدی که در تولید و پخت انواع شیرینی‌ها ابداع شده ترکیب ژل کیک با بیکینگ پودر و پیرو فسفات‌های سدیم همواره می‌تواند در بهبود کیفیت کیک‌ها و شیرینی‌ها موثر واقع شود. همچنین با ترکیب این سه محصول می‌توانید میزان مصرف برخی مواد اولیه در شیرینی‌ها را کاهش دهید. به عنوان مثال تخم مرغ و روغن دو فاکتور مهم از مواد اولیه تهیه کیک و شیرینی هستند که در ور آمدن خمیر و پف شیرینی‌ها موثر هستند؛ بنابراین با استفاده از ترکیبات امولسیفایر‌ها با بیکینگ پودر و پیرو فسفات‌ها می‌توانید میزان مصرف این مواد را کاهش داده و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

بدین ترتیب با تغییر دستورات پخت انواع مواد غذایی و کاربرد مواد اولیه جدید و فرآوری شده در پخت انواع خوراکی‌ها، بهتر است همواره برای ارتقاء کیفیت مواد از ترکیبات و فرمولاسیون‌های جدید استفاده نماییم و برای این منظور بهتر آن است که محصولات جدید را از فروشگاه‌ها و تولیدی‌های معتبر خریداری نمایید، چرا که هرگونه استفاده نادرست در این زمینه می‌تواند برای سلامتی بدن انسان خطرساز شده و جان افراد را تهدید نماید.

شرکت تولیدی بهبود نوآوران ماندگار از جمله تولیدکنندگان مطرح کشور در حوزه تولید مواد اولیه صنایع غذایی و صنعت شیرینی‌پزی است که با ۲۰ سال سابقه محصولات مختلفی را به بازار‌های داخلی و خارجی در این زمینه معرفی می‌کند. محصولات ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات برند فیدان که توسط شرکت بهبود نوآوران ماندگار تولید می‌شود، از جمله محصولات پر فروش شرکت می‌باشند که مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی طراحی و تولید می‌گردند؛ بنابراین اگر به دنبال یک برند معتبر و قابل اعتماد هستید، به شما توصیه می‌کنیم محصولات مورد نیاز خود را در زمینه انواع مواد اولیه صنایع غذایی و شیرینی‌پزی از وب‌سایت فروشگاهی شرکت بهبودنوآوران ماندگار به نشانی اینترنتی www.ghodsico.com تهیه و خریداری نمایید.

کاربرد ژل کیک در صنعت شیرینی‌پزی

مزایای استفاده از ژل کیک در تهیه انواع خوراکی‌ها و شیرینی‌ها

همانطور که گفته شد ژل کیک از جمله فرمولاسیون‌های جدید امولسیفایر‌ها هستند که در تهیه و تولید انواع خوراکی‌ها به عنوان مواد اولیه پایه‌ای استفاده می‌شوند و مهم‌ترین کاربرد این مواد در صنعت شیرینی‌پزی است، به طوری که امروزه در اغلب کیک‌های روغنی، لایه‌ای، اسفنجی و رولت‌ها و شیرینی‌ها از این مواد به جای روغن و تخم مرغ استفاده می‌کنند تا بافت بهتر و حجیم‌تری را در این خوراکی‌ها ایجاد کنند.

استفاده از این مواد اغلب برای آن است که خمیر شیرینی‌ها با سرعت بیشتری ور آمده و پخت بهتری داشته باشد. در واقع از این مواد به عنوان بافرکننده‌ها و قوام‌دهنده‌های خوراکی در کیک‌ها و شیرینی‌ها استفاده می‌کنند؛ اما ترکیب آن‌ها با سایر محصولات قوام‌دهنده همچون بیکینگ پودر و پیرو فسفات‌ها می‌تواند کیفیت بهتری را به شیرینی‌ها داده و ماندگاری آن‌ها را افزایش دهد؛ بنابراین کاربرد ترکیبی این مواد در تهیه کیک‌ها و شیرینی‌ها مزایای فوق‌العاده‌ای در کیفیت و طعم شیرینی‌ها دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• دانسیته خمیر را کاهش داده و موجب افزایش حجم کیک می‌شود.

• بافت نرم تری در کیک ایجاد می‌کند.

• ماندگاری مواد خوراکی را پس از پخت افزایش می‌دهند.

• طراوت، تازگی و بافت نرم کیک و شیرینی‌ها را با ماندگاری بالاتری حفظ می‌کند.

• بافت یکنواخت و مطلوبی در کیک ایجاد می‌کند.

• هوادهی خمیر را افزایش داده و در نهایت موجب تسریع روند پخت و پز می‌شود؛ بنابراین با خرید و استفاده این محصولات می‌توانید کیفیت خوراکی‌ها و شیرینی‌ها را افزایش داده و در نهایت سطح آشپزی خود را ارتقاء دهید؛ اما فراموش نکنید که برای ارتقاء کیفیت و طعم خوراکی‌ها در ابتدا باید مواد اولیه باکیفیت داشته باشید؛ بنابراین با انتخاب برند‌های معتبری همچون محصولات پر طرفدار فیدان می‌توانید این مسئله را به راحتی حل نمایید. برای خرید محصولات متنوع فیدان از شرکت بهبود نوآوران ماندگار در زمینه تهیه انواع مواد اولیه صنعت شیرینی‌پزی می‌توانید از طریق وب‌سایت فروشگاهی www.ghdsico.com اقدام نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین