کد خبر: ۶۹۸۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
در رایزنی با دبیرکل وزارت خارجه یونان؛

عراقچی: تنها راه پیشبرد برجام، رفع تحریم‌ها از سوی آمریکاست

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تنها راه پیشبرد برجام را رفع تحریم‌های غیر قانونی اعمال شده از سوی آمریکا دانست و گفت: انتظار داریم طرف‌های دیگر از فرصت باقیمانده برای دیپلماسی بهره‌برداری سازنده کرده و از هرگونه اقدامی که موجب تخریب بیشتر فضای موجود شود اجتناب کنند.
عراقچی: تنها راه پیشبرد برجام، رفع تحریم‌ها از سوی آمریکاست
آفتاب‌‌نیوز :

دور جدید رایزنی‌های سیاسی ایران و یونان میان معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل وزارت خارجه یونان امروز - چهارشنبه - از طریق مجازی برگزار شد.

در این نشست «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «ثمیستوکلیس دمیریس» دبیرکل وزارت خارجه یونان آخرین تحولات مربوط به برجام و روابط دوجانبه را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تایید اهمیت حفظ برجام به عنوان یک دستاورد دیپلماسی در دوران معاصر، بازگشت بی قید و شرط آمریکا به برجام و لغو کامل تحریم‌ها را شرط اساسی برای اجرای کامل تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران خواند و تأکید کرد: اقدام ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای خود منطبق بر مفاد برجام بوده و در واکنش به عدم اجرای تعهدات آمریکا و اروپا صورت گرفته است.

وی اعلام تعهد سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان برای حفظ برجام را ناکافی دانست و افزود؛ خویشتنداری جمهوری اسلامی ابران در خلال چهار سال گذشته مهمترین عامل حفظ برجام بوده است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اجلاس هفته جاری شورای حکام، اقدام سه کشور اروپایی برای ارایه پیش نویس قطعنامه، پس از توافقات اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی که در سفر رافائل گروسی مدیرکل این نهاد به تهران صورت پذیرفت را حرکتی اشتباه خواند و اضافه کرد ایران پس از شکست رویکرد فشار حداکثری آمریکا حاضر به پذیرش رفتارهای مشابه نخواهد بود.

عراقچی تنها راه پیشبرد برجام را رفع تحریم‌های غیر قانونی اعمال شده از سوی آمریکا دانست و تاکید کرد: انتظار داریم طرف‌های دیگر از فرصت باقیمانده برای دیپلماسی بهره برداری سازنده کرده و از هر گونه اقدامی که موجب تخریب بیشتر فضای موجود شود اجتناب کنند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم توسعه مناسبات دو کشور با توجه به ظرفیت‌های موجود، آمادگی کشورمان برای توسعه مناسبات با کشور یونان را ابراز داشت.

«ثمیستوکلیس دمیریس» دبیرکل وزارت خارجه یونان نیز با تأکید بر حمایت یونان از استفاده از ابزار دیپلماسی برای حل اختلافات اظهار داشت؛ یونان در همراهی با شرکای اروپایی همواره با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران مخالف بوده و از توافقنامه هسته‌ای حمایت کرده است.

دبیرکل وزارت امور خارجه یونان در این گفت وگو آمادگی دولت این کشور جهت پیشبرد همکاری‌های دوجانبه در ابعاد مختلف را مورد تاکید قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین