کد خبر: ۶۹۸۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

باران، برف و باد شدید در نقاط مختلف کشور از امروز پنجشنبه

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور، از بارش برف در برخی استان‌های کشور طی روزهای آینده خبر داد.
باران، برف و باد شدید در نقاط مختلف کشور از امروز پنجشنبه
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌بینی هواشناسی، امروز (۱۴ اسفند) برای نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز، ابرناکی و بارش ‌پراکنده ‌پیش بینی می‌شود و با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، بارش باران و برف در نوار غربی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد داد: بعدازظهر امروز (۱۴ اسفند) در مناطقی از جنوب، مرکز و شرق کشور نیز بارش ‌پراکنده و وزش باد رخ‌خواهد داد.

ضیاییان با اشاره به اینکه فردا (۱۵ اسفند) بجز جنوب شرق کشور در سایر مناطق بارش ‌پیش‌بینی می‌شود، گفت: بعدازظهر فردا (۱۵ اسفند) فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کاهش می‌یابد و در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، شدت بارش امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ اسفند) در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارش در شمال غرب و ارتفاعات البرز، زاگرس و شمال شرق به‌صورت برف خواهد بود.

ضیاییان ضمن بیان اینکه شنبه (۱۶ اسفند) تنها در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان بارش ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: این سامانه شنبه (۱۶ اسفند) از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود و در این روز برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود که در شرق و جنوب شرق کشور خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، یکشنبه (۱۷ اسفند) در غالب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۸ و ۱۹ اسفند) با گذر امواج متناوب از تراز میانی جو در شمال غرب کشور و شواحل غربی دریای خزر، بارش باران و برف ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ اسفند) دریای خزر و فردا و شنبه (۱۵ و ۱۶ اسفند) خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ اسفند) ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد و در بعدازظهر وزش باد شدید و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و روز ‌شنبه (۱۶ اسفند) صاف تا کمی ابری و وزش باد و در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین