کد خبر: ۶۹۸۵۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰

سخنگوی کاخ سفید: افراط‌گرایی خشن در آمریکا تمام نشده

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به هشدار نهادهای امنیتی از احتمال تکرار خشونت علیه کنگره آمریکا، گفت افراط‌گرایی خشن داخلی به پایان نرسیده است.
سخنگوی کاخ سفید: افراط‌گرایی خشن در آمریکا تمام نشده
آفتاب‌‌نیوز :

جن ساکی روز پنج‌شنبه در نشست خبری روزانه خود افزود: امروز اف بی آی و وزارت امنیت داخلی هشدار داده‌اند.

وی ادامه داد: تهدیدهای ناشی از افراط گرایی خشن داخلی به ویژه نژادپرستانه و افراط گرایان ضد دولت در تاریخ ۱۷ دی‌ماه امسال آغاز نشده و به پایان نرسیده است.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: ما روز به روز هوشیارتر هستیم زیرا شاهد انواع مختلفی از روایت‌های دروغین هم هستیم که احساس خشونت را ترویج می‌دهند.

ساکی اظهار کرد: بخشی از ترسیم درجه بالای امنیتی در پایتخت کشور هم ناشی از آن می‌شود. تیم امنیتی ما همچنان درگیر ردیابی این تهدیدها است و گزارش‌های مربوطه را شخص رئیس جمهوری دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:عناصر جامعه اطلاعاتی و اجرای قانون با سرعت و منظم، اطلاعات و تجزیه و تحلیل را در مورد افراط‌گرایی خشن داخلی در کشور ارائه می دهند.
روز گذشته نهادهای امنیتی آمریکا از تهدید خشن نسبت به اعضای کنگره خبر داده بودند.

این هشدار پس از آن صادر شد که برخی گروه‌های افراط‌گرا و سفیدبرترپندار، اعلام کرده بودند که چهارم مارس، روز افتتاحیه دولت ترامپ خواهد بود.

آنها همچنین گفته‌اند اگر این اتفاق نیفتد، در ۳۰ اردیبهشت با کودتای نظامی، ترامپ را به قدرت باز می‌گردانند.

به دنبال دریافت این گزارش‌ها، پلیس کنگره آمریکا درخواست کرد حضور نیروهای گارد ملی تمدید شود چرا که قرار بود هفته دیگر ماموریت آنها در پایتخت، پایان یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین