کد خبر: ۶۹۸۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳

ادعای جدید اسرائیل علیه ایران

سازمان صلح سبز ادعای رژیم صهیونیستی که ایران را «تروریسم محیط زیست» خوانده بود به شدت مورد انتقاد قرار داد.
ادعای جدید اسرائیل علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فرانسه از مبداء بیت المقدس با انتشار این خبر افزود: صلح سبز روز جمعه (۱۵ اسفند۱۳۹۹) اسرائیل (رژیم صهیونیستی ) را بدنبال نشت نفت به دریای مدیترانه که به تخریب محیط زیست منجر شد، به شدت ادعای «گیلا گامیل» (Gila Gamliel) (وزیر حفاظت محیط زیست رژیم صهیونیستی) درباره ایران را که متهم به تروریسم محیط زیست کرده بود، مورد انتقاد قرار داد و گفت که این ادعاها بیشتر آزار دهنده است تا مثبت.

بنابراین گزارش؛ «جاناتان آیخن بوئم» (Jonathan Aikhenbaum) رئیس صلح سبز رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای با رادیو عمومی گفت: اینها ادعاهایی فاقد اساس و خفت آور است.

خبرگزاری فرانسه افزود: این مقام صلح سبز درادامه گفت که اتهامات این مقام اسرائیل علیه ایران «به شدت بوی تعفن تبلیغات انتخاباتی» را می دهد که قرار است ۲۳ ماه مارس (سوم فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی) انتخابات عمومی برگزار شود.

این رسانه فرانسویی درادامه گزارش داد: گامیل یکی از متحدان بنیامین نتانیاهو است که موضعی تندگرایانه علیه ایران دارد.

خبرگزاری فرانسه افزود: آیخن بوئم گفت که اظهارات چهارشنبه گذشته (۱۳ اسفندماه) این وزیر که در توئیتی ایران را به تروریست محیط زیست متهم ساخت، یک رسوایی برای اعتبار اسرائیل در عرصه بین الملل و بخصوص برای وزارت محافظت از محیط زیست است.

این گزارش حاکی است که ماه گذشته نشت هزاران تن مواد نفتی در دریای مدیترانه باعث شد حدود ۱۶۰ کیلومتر از سواحل دریایی از غزه تا مرز لبنان را آلوده کند.

خبرگزاری فرانسه افزود: گامیل در روزهای اخیر دراین باره به خبرنگاران گفته بود که مسبب این آلودگی کشتی با پرچم لیبی بود که از مبدا ایران آمده و با ورود به منطقه اختصاصی اقتصادی اسرائیل (رژیم صهیونیستی ) تعمدا اقدام به آلودگی آب های منطقه کرده است.

این رسانه فرانسوی درادامه گزارش داد: اما نهادهای جاسوسی اسرائیلی هم عقیده با این مقام اسرائیلی نبوده و مسئول صلح سبز در اسرائیل نیز در انتقاد به این اتهام علیه ایران، گفته است که مقصر می تواند کشتی و یا شناورهای دیگری در این منطقه بوده باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین