کد خبر: ۶۹۸۸۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳

شرط آیت‌الله سیستانی برای دیدار با پاپ چه بود؟

پایگاه خبری آمریکایی «الحره» به نقل از یکی از مسئولان دفتر «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق ادعا کرده که آیت الله سیستانی مرجع عالی مذهبی این کشور برای دیدار با «پاپ فرانسیس» شرط گذاشته بود.
شرط آیت‌الله سیستانی برای دیدار با پاپ چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

الحره به نقل از مقام‌های نزدیک به آیت االه سیستانی مدعی شد مرجع عالی ۹۰ ساله عراق به ندرت مسئولی را می‌پذیرد و تاکنون از گفتگو با نخست وزیر کنونی (مصطفی الکاظمی) و نخست وزیران پیشین خودداری کرده است.

این شبکه خبری آمریکایی که برای عراق برنامه پخش می‌کند از قول خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک منبع در دفتر رئیس جمهوری عراق گفت که آیت الله سیستانی به شرطی که هیچ مقام عراقی در این نشست شرکت نکند، با دیدار پاپ موافقت کرده است.

این ادعای رسانه آمریکایی که معمولا برای اثر گذاری در روند سیاسی عراق جریان سازی می‌کند، هنوز از سوی هیچیک از منابع رسمی در عراق بویژه دفتر آیت الله سیستانی تایید نشده است.

پاپ فرانسیس امروز شنبه در ادامه سفر به عراق با آیت الله سیستانی در شهر نجف اشرف دیدار و گفتگو کرد و خواستار همزیستی مسالمت آمیز در عراق این سرزمین درگیر تروریست و خشونت شد.

پاپ و آیت الله سیستانی به مدت ۵۵ دقیقه به دور از چشم رسانه‌ها و مقامات با هم گفتگو کردند و در پایان دفتر آیت الله سیستانی یک بیانیه در ارتباط با این دیدار منتشر کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان پس از دیدار با آیت الله سیستانی راهی شهر «ناصریه» شد تا از ویرانه‌های شهر باستانی «اور» زادگاه حضرت ابراهیم (ع) در جنوب عراق دیدن و سپس سخنرانی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین