کد خبر: ۶۹۸۸۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

۲۴۴ فوتی کرونا در خوزستان در کمتر از یک ماه/ شناسایی بیش از ۴۰ هزار بیمار

استاندار خوزستان گفت: در خوزستان از ۲۰ بهمن‌ماه تا روز ۱۵ اسفندماه، ۲۴۴ مورد فوت به دلیل ابتلا به کرونا داشته‌ایم؛ این تعداد موارد فوت‌ شده در کمتر از یک ماه، فاجعه است.
۲۴۴ فوتی کرونا در خوزستان در کمتر از یک ماه/ شناسایی بیش از ۴۰ هزار بیمار
آفتاب‌‌نیوز :

قاسم سلیمانی‌ دشتکی اظهار کرد: از نیمه اول بهمن ماه امسال ویروس جهش‌یافته انگلیسی از کشور همسایه و از مرزهای شلمچه و چذابه وارد خوزستان شد؛ سرعت عمل این ویروس حدود ۱۰ برابر ویروس کرونای ووهان است و سریعا در بیمار اثر می‌کند و اگر بیمار دیر به بیمارستان مراجعه کند، شاهد آثار کشنده آن خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ شهرستان در کل کشور قرمز هستند که همگی در خوزستان قرار دارند. هشت شهرستان دیگر نیز در وضعیت نارنجی هستند. این ویروس به سرعت در خوزستان در حال گسترش است؛ حتی در مناطقی که احساس امنیت می‌کردیم و فکر می‌کردیم که وضعیت مناسب است.

استاندار خوزستان بیان کرد: علاوه بر اینکه در تلاش هستیم که ویروس را در خوزستان کنترل کنیم، تلاش خواهیم کرد که این ویروس وارد استان‌های دیگر کشور نشود زیرا مشکلات و مدیریت آن بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه به صورت مکرر تعداد مراجعات مبتلایان به کرونا در خوزستان در حال افزایش است، گفت: تعداد تست‌ها در خوزستان از روزانه ۴ هزار تست به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تست رسیده است. تعداد ردیابی بیماران نیز به حدود ۴ هزار تست رسیده است و طبیعتا وقتی تعداد تست بالا می‌رود، مبتلایان بیشتری شناسایی می‌شوند که به سود مردم است و به سرعت شناسایی می‌شوند و تحت درمان قرار می‌گیرند.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: علت افزایش آمارها، افزایش تعداد تست‌ها در خوزستان است. در کشور روزانه حدود ۱۰۰ هزار تست انجام می‌شود که حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ تست آن در خوزستان است به این معنی که ۱۵.۵ درصد تست‌های کشور در خوزستان انجام می‌شود که کار بزرگی در راستای شناسایی و کنترل بیماران است.

وی افزود: تیم‌های نمونه‌گیری زیادی در مراکز حمل و نقل استان خوزستان مستقر شده‌اند تا کسانی که مسافر هستند را پیش از انجام سفر، تست کنند. مسافران برای سفر از خوزستان حتما باید گواهی تست منفی داشته باشند تا به آن‌ها اجازه سوار شدن به قطار، هواپیما یا اتوبوس داده شود و این، یک الزام است.

استاندار خوزستان در خصوص کیفیت اجرای این تصمیمات گفت: سه روز است که در استان تصمیم گرفته شده که در مراکز حمل و نقل تست کرونا انجام شود و اعلام شده که اگر مسافری همراه بلیت خود گواهی تست منفی نداشته باشد به او اجازه سفر داده نشود.

وی افزود: با مدیران همه بخش‌ها به طور مرتب جلسه داریم و آن‌ها تضمین قوی داده‌اند که این کار با قدرت، اجرایی می‌شود. قرار است تعداد مسافران قطارها و پروازهای خوزستان نیز کمتر شود.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص غربالگری مسافران خروجی از خوزستان بیان کرد: در فرودگاه‌های خوزستان تاکنون ۱۵۲۹ تست انجام شده است که از این تعداد، ۱۶ مورد مثبت مشاهده شده است. در راه آهن نیز ۴۳۹ تست انجام شده است که ۱۲ مورد مثبت بوده‌اند و در پایانه‌ها نیز ۸۰۵ تست انجام شده که ۶ تست مثبت شده است. از همراهان این مسافران نیز تست انجام شده که ۱۴ مورد مثبت بوده‌اند.

وی افزود: ۲ اسفندماه ۳ هزار و ۸۸۴ تست در خوزستان انجام شد که این عدد در ۱۵ اسفندماه به ۱۵ هزار و ۲۰۷ تست رسید یعنی حدود ۴.۵ برابر افزایش یافته است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در رهگیری بیماران نیز، روز جمعه حدود ۱۲ هزار و ۱۹۰ تست از کل تست‌های انجام‌شده در خوزستان در زمینه رهگیری بیماران مبتلا بود و این عدد بیانگر آن است که تست‌ها در خوزستان هدفمند هستند.

وی با بیان اینکه با سه موج در خوزستان مواجه بوده‌ایم، گفت: در پیک اول که ۱۱۷ روز به طول انجامید، ۳۲ هزار و ۸۵۳ بیمار شناسایی شد. پیک دوم خوزستان ۱۰۵ روز بود که ۱۹ هزار و ۷۹۸ بیمار شناسایی شد اما پیک سوم که تاکنون ۵۶ روز از آن گذشته است ۴۰ هزار و ۳۵۸ بیمار شناسایی شده است که این عدد، وحشتناک است.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: در ۲ اسفندماه تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های خوزستان ۲۰۹ بیمار بود اما این عدد در ۱۵ اسفندماه به ۳۱۳ بیمار بستری رسید که بیانگر رشد حدود ۵۰ درصدی بیماران بستری در خوزستان است.

وی افزود: در خوزستان از ۲۰ بهمن‌ماه تا روز ۱۵ اسفندماه، ۲۴۴ مورد فوت به دلیل ابتلا به کرونا داشته‌ایم؛ این تعداد موارد فوت‌شده در کمتر از یک ماه، فاجعه است.

استاندار خوزستان گفت: از این تعداد، ۸۳ بیمار در کمتر از ۲۴ ساعت پس از مراجعه به بیمارستان، فوت شده‌اند.

وی تصریح کرد: شدت سرایت ویروس جهش‌یافته، ۱۰ برابر بیشتر از ویروس ووهان است و اگر مردم رعایت نکنند قطعا به یک بحران بسیار سخت دچار خواهیم شد. قبل از حدود نیمه اول بهمن‌ماه، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در برخی از مواقع به ۱۰ تا ۱۵ درصد رسیده بود اما اکنون این عدد به حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد رسیده است.

سلیمانی‌دشتکی گفت: تصمیم ما این است که اگر در شهرستان‌ها موارد فوتی داشته باشیم، مسئولان مربوطه هر شهرستان اولیای عزا را دعوت کنند و از آن‌ها تضمین بگیرند که مراسم برگزار نکنند.

وی افزود: برگزاری مراسم‌های چند هزار نفری باعث می‌شود که صدها نفر مبتلا و تعدادی نیز جان خود را از دست بدهند. این کار، ظلم و قتل غیر عمد است و نباید چنین اتفاقی در خوزستان رخ دهد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: باید فرهنگ زندگی در خوزستان را به فرهنگ کرونایی تبدیل کنیم زیرا کرونا خود را با زندگی ما تطبیق نمی‌دهد و ما انسان‌ها باید زندگی خود را با کرونا تطبیق دهیم.

وی در خصوص وضعیت بازاریان و اصناف خوزستان در بازه اعمال محدودیت‌ها گفت: سیاست صفر و صدی در تصمیم‌گیری صحیح نیست. ما عملکردی داریم که به دنبال بهبود آن هستیم. وقتی میزان رعایت مردم از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد رسیده برای ما خوب است و برای مثال، اینکه ۷۰ درصد بازار تعطیل شود برای ما خوب است.

سلیمانی‌دشتکی افزود: با همراهی رئیس اتاق اصناف و همچنین اتحادیه‌های اصناف خوزستان، پیگیری‌هایی از وزیر کشور انجام داده‌ایم تا مشوق‌هایی برای بازاریان و اصناف خوزستان در نظر گرفته شود. این مشوق‌ها از سوی ریاست جمهور پذیرفته شده و از شنبه آینده ابلاغ خواهد شد.

وی در خصوص چگونگی انتخاب اداراتی که مشمول فعالیت ۱۰ درصد نیروها شده‌اند و اینکه چرا سازمان‌ها و ادارات شلوغی مانند تامین اجتماعی یا بانک‌ها در این محدودیت در نظر گرفته نشده‌اند، گفت: در تصمیمات اتخاذشده در خصوص فعالیت ۱۰ درصدی ادارات در خوزستان، سلیقه‌ای عمل نشده است و کمیته کارشناسی بر حسب آنچه که دستگاه‌های اجرایی مشخص کرده‌اند، تصمیم‌گیری کرده‌اند و من به عنوان استاندار خوزستان، شخصا بر تصمیم این کمیته نظارت کردم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: روز شنبه برای بیش از ۲۸ اداره در خوزستان تذکر کتبی نوشته شده است. این ادارات شامل دستگاه‌های اجرایی بودند که قانون یک‌سوم کارکنان و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند. در موارد بعدی، اخطار و معرفی به هیات تخلفات انجام خواهد شد و این رصد و بررسی نیز به صورت روزانه انجام می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: بر اساس مجوزی که از ستاد ملی کرونا دریافت شده این اختیار را برای تصمیم‌گیری در خصوص همه بازاریان، ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی داریم و تصمیمات ستاد کرونا نیز لازم‌الاجرا هستند و هر کسی که به این دستورات بی‌توجه باشد، با آن برخورد خواهد شد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در خصوص قرنطینه خوزستان گفت: روز شنبه تصمیم گرفته شد که همه مبادی ورودی و خروجی بین استانی را با همکاری ارتش، بسیج و نیروی انتظامی کنترل کنیم. ورودی و خروجی بین شهرهای قرمز و نارنجی در خوزستان نیز کنترل می‌شود تا شاهد ترددهای غیر ضروری در این مبادی نباشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
والا ما توی شهرک بعثت ماهشهر تستی ندیدیم بگیرن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین