کد خبر: ۶۹۸۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

هلال احمر: لطفا به گیلان سفر نکنید

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان، علاوه بر تشریح اقدامات امدادگران در کنترل ویروس کرونا از مردم درخواست کرد که به این استان سفر نکنند.
هلال احمر: لطفا به گیلان سفر نکنید
آفتاب‌‌نیوز :

سیاوش غلامی گفت: استان گیلان، ۳۵ هزار جمعیت داوطلب دارد که از میان آن‌ها هزارو ۵۰۰ نفر فعال هستند و به صورت شبانه روزی در ۴۳ پایگاه و شعبه ما در حال خدمت رسانی هستند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با اشاره به طرح نوروزی بیان کرد: طرح امداد و نجات نوروزی از ۱۵ اسفند شروع می‌شود و معمولا تا ۱۵ فروردین ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: در طرح نوروزی ما قطعا اولین خواسته‌مان از مردم این است که با توجه به اینکه استان گیلان در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند، خواهشمندیم که اصلا سفر غیر ضروری اصلا نداشته باشند تا بیماری کرونا انشاالله تمام شود و همه به زندگی عادیشان برگردند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر بیان کرد: نکته بعدی این است که در سفرهای ضروری، حتما مسائل ایمنی را رعایت کنند.

اقدامات امدادگران در رابطه با کرونا

غلامی گفت: همان طور که می‌دانید امدادگران از همان روزهای اول درگیر این موضوع بودند. به ویژه در استان ما که تا مدت ها، وضعیت بدی داشتیم.

وی افزود: خود امدادگران علی رغم اینکه خطر ابتلا وجود داشت همکاری‌های لازم را داشتند.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان گیلان ادامه داد: از ابتدا امدادگران در غربالگری‌های بین راهی و مبادی ورودی استان شامل فرودگاه‌ها و راه آهن حضور داشتند.

وی ادامه داد: همچنین در ضدعفونی کردن معابر نیز امدادگران نقش به سزایی داشتند.

غلامی درباره ارتباط با بیماران و خانواده هایشان گفت: طلاب و مددکارانی که جزء داوطلبان هلال احمر هستند، با بیماران و خانواده هایشان ارتباط تلفنی برقرار می‌کردند تا از لحاظ روحی آن‌ها را تسکین دهند.

این مقام مسئول جمعیت هلال احمر بیان کرد: در این دوران علاوه بر طرح شهید حاج قاسم که با حضور سه تا دستگاه اصلی سپاه پاسداران، جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد. طرحی به نام «آمران سلامت» نیز داشتیم که در یک بازه زمانی جوانان وامدادگران ما در حوزه‌های مختلف حضور پیدا می‌کردند و مردم را توجیه می‌کردند که از ماسک و مواد ضدعفونی استفاده کنند.

وی افزود: همچنین جوانان وامدادگرهایمان چک لیست‌هایی را گرفتند شروع کردند به صنوف مختلف و اماکن مختلف مراجعه کرده و توصیه‌های بهداشتی را مستقیما هشدار دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین