کد خبر: ۶۹۹۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

کاهش دما در بیشتر مناطق کشور در پایان هفته

کارشناس هواشناسی گفت: از پنجشنبه کاهش دما بین ۵ تا ۱۵درجه در شمال غرب و شمال شرق کشور و بین ۸ تا ۱۰ درجه در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.
کاهش دما در بیشتر مناطق کشور در پایان هفته
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب برای برخی مناطق سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود گفت: فردا در بعضی مناطق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی ، شمال خراسان رضوی، غرب کردستان و آذربایجان غربی بارش باران خواهیم داشت.

او افزود: چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: از روز پنجشنبه سامانه بارشی فعالی از شمال غرب وارد کشور شده که در اثر آن در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ، بارش باران و برف و وزش باد شدید خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: روز جمعه با گسترش و تشدید سامانه بارشی، نیمه شمالی کشور و امتداد زاگرس جنوبی از خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد تا کرمان، تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرند.

او یادآور شد: روز شنبه فعالیت سامانه بارشی محدود به سواحل دریای خزر، شمال شرق و برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور است و این سامانه بارشی در اواخر وقت روز شنبه از مرز‌های شمال شرقی کشور خارج خواهد شد.

او توضیح داد: از پنجشنبه تا شنبه در شمال غرب و شمال شرق کشور کاهش دما بین ۵ تا ۱۵ درجه، در سواحل دریای خزر ۸ تا ۱۰ درجه، در غرب کشور ۵ تا ۸ درجه، دامنه‌های جنوبی البرز ۶ تا ۱۲ درجه، نواحی مرکزی کشور ۴ تا ۸ درجه و در شرق کشور ۶ تا ۱۲ درجه رخ می‌دهد. علاوه بر سرد‌تر شدن هوا وزش باد شدید باران و برف و کولاک از مخاطرات جوی در این بازه زمانی هستند و باعث اختلال در ترددهای بین شهری و محور‌های مواصلاتی می‌شوند.

ضیائیان اظهار کرد: روز سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های تهران و البرز، لرستان، مرکزی، کرمانشاه، همدان گاهی وزش باد شدید رخ می دهد. در نوار جنوبی کشور نظیر جنوب بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه گرد و خاک در آسمان استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام پیش‌بینی می‌شود.

او درباره وضعیت آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین دمای هوای تهران به ۱۹ درجه و کمترین آن به ۹ درجه می رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین