کد خبر: ۶۹۹۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

نوبخت: بدون پشتیبانی دولت و حضور دانشگاه امکان توسعه صنعت وجود ندارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه بدون پشتیبانی لازم از سوی دولت و بدون حضور دانشگاه امکان رشد و توسعه صنعت وجود نخواهد داشت، گفت: برای تحقق توسعه باید سه رکن، دولت، دانشگاه و صنعت به رسالت ها و وظایف خود عمل کنند.
نوبخت: بدون پشتیبانی دولت و حضور دانشگاه امکان توسعه صنعت وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر نوبخت امروز در ارتباط تصویری با بیست و سومین کنگره ملی «همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی» که به میزبانی دانشگاه گیلان در حال برگزاری است، اظهار کرد: راهبری و رصد توسعه کشور از مهمترین ماموریت های سازمان برنامه و بودجه است.

معاون رئیس جمهور توسعه را یک هدف مهم برای کشور دانست و افزود: این هدف با توجه به واقعیت های موجود دارای چالش های اساسی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه وقتی از توسعه صحبت می کنیم از سویی روابط بین الملل در آن نقش آفرین است گفت: تجهیز منابع و دانش برای فراهم شدن چنین تحولی با عنوان توسعه از شروط لازم است.

نوبحت افزود: با وجود باقی ماندن هدف رشد هشت درصدی و اشتغال یک میلیون نفری در سال، منابعی که باید چنین هدفی را تحقق می‌بخشید به دلیل تحریم و محاصره اقتصادی میسر نشد و دچار چالش اساسی شدیم.

وی یادآور شد: در شرایط تحریم و محاصره اقتصادی تامین منابع بودجه ای و منابع ارزی لازم برای ارقام چند میلیارد دلار ما را دچار مشکل کرد و در واقع فراهم کردن ۶۵ میلیارد دلار در سال دست نایافتنی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با بیان اینکه هدف ما برای توسعه و رفاه باقی مانده است، افزود: کشور در حال سازندگی و توسعه است و حداقل هر پنجشنبه با حضور رییس جمهور شاهد افتتاح طرح های توسعه ای و زیربنایی هستیم؛ بنابراین اهداف توسعه باقی است اما الزامات توسعه فراهم نیست.

نوبخت با تاکید بر اینکه بدون پشتیبانی لازم از سوی دولت و بدون حضور دانشگاه امکان رشد و توسعه صنعت وجود نخواهد داشت، گفت: برای تحقق توسعه باید سه رکن، دولت، دانشگاه و صنعت به رسالت ها و وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل علمی کشور افزود: نقش دانشگاه ها در مسیر توسعه بر کسی پوشیده نیست و دانشگاه ها باید با ارائه سازوکارهای نو و روش های دانش بنیان و در اختیار گذاشتن آن به صنعت؛ زمینه های افزایش بهره وری را تحقق ببخشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه توان علمی دانشگاه ها در کشور نشان از قادر بودن کمک به صنعت دارد خاطرنشان کرد: ارائه سازوکارهای نو و روش های دانش بنیان عامل جبران فاصله‌های سنتی کشور با کشورهای صنعتی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین