کد خبر: ۶۹۹۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
نگاهی به روزنامه های امروز جهان

خصومت نژادپرستانه در خانواده سلطنتی انگلیس!

حرف‌های هری، نوه ملکه انگلیس و همسرش مگی عنوان نخست روزنامه‌های امروز انگلیس است. هری می‌گوید، بخش بزرگ علت ترک کاخ انگلیس از سوی او و همسرش نژادپرستی بود. آنها خصومت نژادپرستانه خانواده سلطنتی انگلیس را تحمل نکردند.
خصومت نژادپرستانه در خانواده سلطنتی انگلیس!
آفتاب‌‌نیوز :

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

برخی اخبار امروز (۱۹ اسفند ماه) روزنامه های جهان به شرح زیر است:

_ روزنامه «گاردین» در گزارشی با نگاهی به میانمار با انتشار عکس‌هایی از برخورد پلیس و تظاهرکنندگان، نوشته است: پلیس میانمار بیمارستان‌ها را اشغال کرده‌ است. از سوی دیگر اتحادیه‌ها خواستار اعتصاب همگانی، در میانمار شده‌اند.

این نشریه همچنین در گزارشی با عنوان «نابرابری»، نوشت: در روز جهانی زن گفته شد نیمی از زنان در انگلیس، نگران بازگشت روزهای نابرابری در دهه هفتاد میلادی هستند. همه‌گیری ویروس کرونا، سبب افزایش این نابرابری شد. زنان غرب خواستار حفظ توازن و تناسب شغلی میان زنان و مردان شدند.

_ ناآرامی در شمال اتیوپی، ممکن است به شورش دیگر باره در آن سرزمین بیانجامد. مردان جوان در تیگره برای مقابله با قساوت گسترده در آنجا، دست به اسلحه شده‌اند. قتل عام از سوی سربازان اتیوپی در روستایی، سبب شورش در آنجا خواهد شد. اریتره، در همسایگی اتیوپی به پشتیبانی از عملیات نظامی آدیس آبابا، آمده است.

_ نشریه ایتالیایی «له رپوبلیکا» در گزارشی با عنوان «باز زندگی» از پاپ فرانسیس نوشته است: پاپ از سفر عراق، خسته بازگشت، اما شادمان است که پس از ماه‌ها در زندان قرنطینه کرونا بودن به زندگی بازگشته است. پاپ از گفت‌وگو میان ادیان، دفاع کرد. او به مردم شمال عراق که منطقه آنها مدت‌ها در دست داعش بود پیام داد که امیدتان را از دست ندهید.

_«لوموند»، روزنامه فرانسوی نیز در نگاهی دیگر از ویروس کرونا نوشته است که با مرگ بیش از ۲ میلیون تن، سال ۲۰۲۰ نقطه تاریکی در تاریخ بشری خواهد بود. نظرسنجی ۲۶ کشور غرب نشان می‌دهد که امید به زندگی در آنجا کاهش یافته است. آمریکا بیش ترین آمار سقوط را در این زمینه دارد. روانکاوان می گویند نخست باید به خواسته‌های روحی آدم‌ها توجه کرد.

_ بخش دانش مجله «نشنال جئوگرافیک» از جایگزینی واکسن کرونا برای بسیاری از کسانی که قادر به دریافت واکسن نیستند، نوشته است: کسانی که به پیوند اعضا تن داده‌اند یا بیماران سرطانی و روماتیسمی که سیستم دفاعی بدن آنها در برابر واکسن کرونا آسیب پذیر است. برای این افراد مداوا از راه پادتن یا آنتی بادی تجویز می‌شود. موسسه‌هایی چون آسترا زنه کا و الی لیلی بر این مداوا، کار می‌کنند. تعداد دقیق این افراد در جهان نامعلوم است، اما در آمریکا تنها ۱۰ میلیون تن در جرگه این افراد آسیب‌پذیر در برابر واکسن قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین