کد خبر: ۶۹۹۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷

تلاش الیزابت برای دفن مصاحبه جنجالی نوه‌اش

الیزابت دوم ملکه انگلیس به مصاحبه جنجالی نوه و همسرش که در آن اتهاماتی در خصوص رفتارهای نژادپرستانه خاندان سلطنتی مطرح شده واکنش نشان داد و تاکید کرد که این مسائل به صورت خصوصی در داخل خانواده حل و فصل می‌شود.
تلاش الیزابت برای دفن مصاحبه جنجالی نوه‌اش
آفتاب‌‌نیوز :

کاخ سطلنتی باکینگهام در این بیانیه که در رسانه‌های انگلیس بازتاب یافت به نقل از الیزابت نوشته است: تمام خانواده ناراحت هستند که چند سال گذشته چقدر برای هری و مگان چقدر چالش برانگیز بوده‌اند

این بیانیه می‌افزاید که موضوعات مطرح شده ، به ویژه در مورد اتهامات نژادپرستی، نگران کننده است... و جدی تلقی شده و به صورت خصوصی در داخل خانواده رسیدگی می‌شود.

شاهزاده سابق انگلیس «هری» و همسرش مگان مارکل که سال گذشته تصمیم گرفتند از مدار خانواده سلطنتی خارج شوند و در واقع خود را از ارث محروم کنند در مصاحبه‌ای مفصل با یک شبکه خبری آمریکایی، خانواده سلطنتی انگلیس را به نژادپرستی نهادینه و دروغگویی متهم کردند.

مارکل که «دوشس ساسکس» لقب دارد، دراین مصاحبه که از سوی نزدیک به ۱۲.۳ میلیون نفر در انگلیس مشاهده شد، گفته که شرایط در خانواده سلطنتی برای وی به اندازه ای خفقان آور بوده که به فکر خودکشی افتاده بود.

مارکل در بخشی از این مصاحبه خانواده سلطنتی را به نژادپرستی متهم کرده و گفته که آن‌ها تا پیش از به دنیا آمدن فرزندش «آرچی» (Archie's) «نسبت به رنگ پوست این کودک که تا چه اندازه می تواند «سیاه» باشد – پدر سفید و مادر سیاهپوست دورگه – ابراز نگرانی می کردند.»

این اظهارات خانواده سلطنتی را با اتهام جدی نژادپرستی مواجه کرده و مهم‌تر اینکه آیا عمدا مارکل را تحت فشار روحی قرار داده‌اند؟ کارشناسان معتقدند که فقط از طریق تحقیقات مستقل درباره سابقه طولانی اتهامات وارد شده می‌توان به پایان ماجرا رسید.

حزب کارگر انگلیس از کاخ سلطنتی انگلیس خواسته تا سکوتش را در مورد اتهاماتی که عروس ولیعهد پیرامون نژادپرستی یکی از اعضای خاندان سلطنتی وارد آورده‌اند، بشکند.

جاناتان اَشوُرت، سخنگوی حزب کارگر در امور بهداشتی گفت: «بهتان‌ها و اتهاماتی اقامه شده و روشن است که باید تحت بررسی قرار گیرد.»

اشورت در پاسخ به این سؤال که این تحقیقات چگونه باید انجام شود، گفت: «این مربوط به کاخ باکینگهام است که روندی را در این مورد درنظر گیرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین