کد خبر: ۶۹۹۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۹

برلوسکونی؛ خواستار انتخابات زودهنگام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیلویو برلوسکونی نخست وزیر پیشین ایتالیا معتقد است تنها انتخابات زود هنگام قادر به پایان دادن به بحران سیاسی ایتالیا است.

به گزارش خبر گزاری CNN برلوسکونی سه شنبه احتمال تشکیل دولت موقت را رد کرد و اعلام داشت: نیازی به تغییر در قوانین انتخاباتی نیست و مقصر اصلی بی‌ثباتی، سیاستهای ایتالیا است.

گفتنی است برلوسکونی در دیدار با جورجیو ناپولیتن رئیس جمهور ایتالیا خواستار برگزاری سریع انتخابات شد. نخست وزیر پیشین ایتالیا پس از ملاقات خود به خبرنگاران اعلام کرد «راه دیگری جز رای گیری و تعیین دولت برای ملت وجود ندارد و هرچه سریعتر باید یک دولت محکم و فعال تشکیل شود.»

برلوسکونی و دیگر رهبران محافظه کار مخالف اصلاحات در قوانین انتخاباتی و انتخابات دولتی انتقالی هستند و در عوض خواستار دولتی است که موجب ثبات در ایتالیا شود.

در عین حال رئیس جمهور این کشور پس از استعفاء رومانو پرودی در تنگنا قرار گرفته است و در حال مذاکره با رهبران سیاسی کشور است.

برخی از کارشناسان معتقدند جورجیو ناپولیتان امیدوار است با اصلاحات در قانون انتخاباتی ایتالیا، بهانه جویی محافظه کاران و احزاب کوچک برای برگزاری انتخابات زود هنگام را ازبین ببرد.

در صورت اصلاحات در قانون انتخاباتی، قدرت احزاب کوچکی که همواره دولت را تهدید کردند کاهش خواهد یافت.

رومانو پرودی به دلیل عدم حمایت ائتلاف چپ از حزبش نتوانست در از مجلس سنا رای اعتماد بگیرد و در نهایت از سمت خود کناره گیری کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین