کد خبر: ۶۹۹۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

دستگیری سازنده و منتشرکننده برنامه مزاحم یاب در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری شخصی خبر دادکه اقدام به نقض حریم خصوصی افراد و اخاذی اطلاعاتی در فضای مجازی می کرد.
دستگیری سازنده و منتشرکننده برنامه مزاحم یاب در فضای مجازی
آفتاب‌‌نیوز :

سرگرد احسان بهمنی صبح امروز(۲۰ اسفندماه) در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی رصد و پایش فضای مجازی مشاهده شد شخصی با ساخت برنامه ای به افشای اطلاعات خصوصی کاربران اقدام و از این راه درآمدزایی می کند، که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طی تحقیقات انجام شده مشخص شد کاربران پس از نصب برنامه مزاحم یاب اطلاعات احتمالی و ناقصی دریافت و مبلغی را به عنوان اشتراک ماهانه و یا سالانه پرداخت می کنند.

رئیس پلیس فتا بیان کرد: کارشناسان این پلیس با اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی متهم را شناسائی و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه با بازجویی از متهم مشخص شد این برنامه در یک سرور مجازی از کشور آلمان با اتصال به دیتابیس نمونه برنامه های خارجی مانند کالرآیدی،تروکالر، نامبربوک و عرب کالر اعتبار گرفته است در واقع نمونه برنامه های خارجی پس از نصب بر روی هر گوشی هوشمند،اقدام به سرقت لیست مخاطبین و اطلاعات لازم دیگر می کنند و با این روش دیتابیس خود را کامل می کنند، خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با اخذ دستور قضایی، برنامه و اطلاعات جانبی آن را امحاء و پرونده مبنی بر افشای اطلاعات خصوصی،ارائه خدمات غیرقانونی و اخاذی اطلاعاتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین