کد خبر: ۶۹۹۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲

یحیی السنوار رئیس حماس در غزه شد

بعد از چهار دور انتخابات درون حزبی برای تعیین رئیس حماس در غزه، یحیی السنوار با کسب ۱۶۷ رای در مقابل ۱۴۷ رای نزار عوض الله، توانست برای بار دوم به ریاست حماس در غزه دست یابد.
یحیی السنوار رئیس حماس در غزه شد
آفتاب‌‌نیوز :

منابع بر پیروزی السنوار در این رای‌گیری تاکید کردند.

به گزارش سایت شبکه المیادین، حماس چهار دور رای‌گیری برای انتخاب رئیس خود در غزه برگزار کرد و دور چهارم بعد از سه دور برگزار شد که در آن رقابت بین یحیی السنوار و نزار عوض الله با پیشی گرفتن السنوار بود.

عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس گفت،‌ روند انتخابات داخلی در حماس به شکل دموکراتیک و شفاف برگزار شد و چند دور انتخاب منعکس کننده قدرت حماس و احترامش به لیست‌های انتخاباتی‌ است.

حماس هر چهار سال یک بار با توجه به تعقیب امنیتی از سوی رژیم صهیونیستی در شرایط محرمانه انتخابات داخلی برگزار می‌کند. آخرین انتخابات در سال ۲۰۱۷ برگزار شد.

همچنین منابع ویژه به المیادین تاکید کردند، انتخابات طی چند مرحله انجام گرفت، اول هیئت‌های اداری، دوم مجلس شورای بزرگ در مناطق و مجلس شورای سراسری غزه.

پنج عضو دفتر سیاسی یعنی نزار عوض الله، یکی از موسسان حماس،‌ یحیی السنوار، محمود الزهار، زیاد الظاظا و فتحی حماد هم انتخاب شدند.

این منابع افزودند، انتخاب رئیس دفتر سیاسی حماس ظرف روزهای آینده برگزار می‌شود و رقابت برای این کرسی بین خالد مشعل، اسماعیل هنیه، موسی ابومرزوق و الرشق است.

طبق گفته این منابع، پست رئیس حماس در خارج شامل رقابت بین خالد مشعل و محمد نزال خواهد بود.

منابع اشاره کردند، نتایج غزه به دلیل ائتلاف‌ها و ترکیب داخلی مجالس شورا مشخص خواهد کرد چه کسی رئیس دفتر سیاسی آینده خواهد بود، به این معنی که اگر السنوار پیروز شود به دلیل ائتلافات هنیه برای مرحله دوم در پستش باقی خواهد ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین