کد خبر: ۶۹۹۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱

چرا سفر نتانیاهو به امارات لغو شد؟

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، انتظار می‌رفت نتانیاهو امروز به امارات سفر کند اما به دلیل برخی مشکلاتی که در همانگی عبور هواپیمای نخست‌وزیر از حریم هوایی اردن پیش آمد، این سفر بار دیگر به تعویق افتاد.
چرا سفر نتانیاهو به امارات لغو شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این مشکلات به نظر ناشی از لغو سفر ولیعهد اردن به مسجد الاقصی در نتیجه اختلافات پیش‌آمده درخصوص تدابیر امنیتی در این مکان مقدس باشد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، دفتر نتانیاهو افزود: اردن طی ساعات اخیر اجازه عبور هواپیمای نتانیاهو از حریم هوایی‌اش را داد اما به دلیل تاخیر در اعلام، نخست‌وزیر اسرائیل و ولیعهد ابوظبی توافق کردند روی زمان دیگری برای این سفر هماهنگی صورت بگیرد.

این در حالی است که ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن گفت، شاهزاده الحسین قصد داشت سفری زیارتی به مسجد الاقصی برای ادای مراسم شب معراج داشته باشد و با طرف اسرائیلی درباره مقدمات آن توافق شد اما تل‌آویو بعدا از این توافق به صورت یک‌جانبه صرف نظر کرد.

به گفته او، طرف اردنی با اعمال تدابیر جدید اسرائیل غافلگیر شد چراکه اسرائیل در این شب مهم شرایط را برای ساکنان بیت المقدس سخت کرد. ولیعهد نیز تصمیم گرفت این وضعیت را برای مسلمانان سخت نکند لذا این سفر را لغو کرد تا حق مسلمانان بیت المقدس در انجام آزادی عبادات نقض نشود.

او اظهار کرد: مسجد الاقصی محل عبادت مسلمانان است و نباید حاکمیت اسرائیل بر آن اجرا شود. مداخله اسرائیل در امور داخلی مسجد قابل قبول نیست.

اردن اعلام کرده بود، الحسین بن عبدالله ولیعهد اردن سفرش را به دلیل وقوع اختلاف با طرف اسرائیلی درباره تدابیر امنیتی در گارد مسجد الاقصی لغو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین