کد خبر: ۶۹۹۶۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

دولت آمریکا بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار کسری آورد!

کسری بودجه دولت آمریکا نسبت به ماه قبل ۷۶ میلیارد دلار بیشتر شد.
دولت آمریکا بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار کسری آورد!
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر کنترل بودجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد: همزمان با افزایش هزینه های دولت برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی این کشور در برابر پیامدهای ویروس کرونا، کسری بودجه دولت در ماه فوریه به ۳۱۱ میلیارد دلار رسیده است. در مقام مقایسه، کسری بودجه دولت آمریکا در ماه قبلی معادل ۲۳۵ میلیارد دلار بود.

در پنج ماه ابتدایی سال مالی جدید، میزان مخارج دولت ۱۰۴۷ میلیارد دلار بیشتر از میزان درآمدهای آن بوده است. درآمدهای دولت طی این ماه ۱.۲ میلیارد دلار نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرده است. دولت آمریکا تاکنون برای حمایت از اقتصاد این کشور در برابر کرونا مجبور به تخصیص بسته هایی به ارزش تقریبی پنج تریلیون دلاری شده است.

از زمان شیوع کرونا و قرنطینه سراسری در آمریکا، دولت این کشور مخارج خود را به شدت افزایش داده است. تاکنون بیش از ۵۴۰ هزار آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند و وزارت خزانه داری در نظر دارد سه تریلیون دلار دیگر تا پایان سال میلادی استقراض کند.

پیشتر دفتر کنترل بودجه کنگره پیش بینی کرده بود کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان امسال به رقم ۳.۸ تریلیون دلار برسد.

تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای رساندن نرخ بهره به محدوده صفر درصدی انگیزه مهمی در افزایش تقاضا برای استقراض دولت بوده است.

با موافقت کنگره و دولت، یک بسته ۱.۹ تریلیون دلاری دیگر با هدف حمایت از بخش های مختلف اقتصادی آمریکا توسط دولت اجرایی شد. این در حالی است که برخی از قانونگذاران کنگره به دنبال اقدامات حمایتی بیشتری نظیر کاهش مجدد مالیات ها، تزریق نقدینگی و بسته های حمایتی از اقشار اسیب پذیر هستند که تصویب آن ها می تواند کسری بودجه دولت را بیش از پیش تشدید کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
غیر قابل نشر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
با کم و زیاد کردن ریال جبران کنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین