کد خبر: ۶۹۹۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

همه چیز درمورد درد های ناحیه شکمی از زبان متخصص گوارش

دکتر مهران بابایی؛ متخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی با حضور در برنامه در انتهای الوند از شبکه دو سیما در مورد بیماری های ناحیه شکمی توضیحاتی ارائه داد.
همه چیز درمورد درد های ناحیه شکمی از زبان متخصص گوارش
آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

♦علامت هر بیماری درد نیست اما درد یکی از نشانه های مهم بیماری است؛ اگر کسی درد ندارد اما نفخ می کند نشانه یک نوع بیماری است و نباید با این باور که چون دردی ندارد مریضی در بدن وجود ندارد کاملا اشتباه است.

♦هر دردی که پر سر و صدا و شدید تر باشد نیز نشانه ای از بیماری بزرگ و خطرناک نیست، گاهی یک درد خفیف علائم بیماری شدید است.

♦درد های بالای ناف معمولا از معده و لوزالمعده هستند، لوزه المعده عضوی از بدن است و ربطی به معده ندارد، بیماری معده و لوزالمعده دو بیماری جدا هستند که درمان مخصوص خود را دارند، گاهی به اشتباه بیماری لوزالمعده را معده می دانند و دست به خود درمانی می زنند که این کار کاملا غلط است.

♦یکی از نشانه های بیماری های قلبی به خصوص در سنین بالا، درد در بالای ناف است که تنها با نوار قلب مشخص می شود.

♦همه بیماری های معده نیز دردی در بالای ناف ندارند و گاهی ممکن است بیمار درد را در قسمت های چپ و راست بالای شکم احساس کند، به این نوع درد، دردهای ارجاعی می گویند.

♦اگر درد در قسمت راست و پایین باشد؛ ممکن است آپاندیس، دردهای اندام تناسلی، کلیه، بارداری های نابجا و دردهای چپ پایین؛ بیماری های روده ای، اندام تناسلی و.. است.

♦بیماری های عروقی، عفونت دستگاه گوارش، انسداد روده در بسیاری از موارد با دردهای دور ناف خود را نشان می دهند.

♦گاهی دردهای شکمی ممکن است از بیماری های عصبی

♦همان قسمت باشد، تشخیص پزشک بسیار مهم است، بیماری های زیادی تنها با یک نسخه کوچک کاملا برطرف می شود و نیازی به جراحی و اتاق عمل ندارد.

♦دردهای سنگ کیسه صفرا حتی ممکن است به کتف نیز سرایت کند؛ پس اگر با درد پشت کتف به پزشک مراجعه کردید و با تشخیص سنگ کیسه صفرا مواجه شدید نیازی به تعجب ندارد.

♦بسیاری از بیماری ها به تمام اعضای بدن دسترسی پیدا میکن و همه ارگان ها درگیر می شود.

♦نباید با درد ها مخصوصا در ناحیه شکمی دست به درمان های خانگی زد، زیرا همین بیماری های کوچک با دارو برطرف می شوند اما دیر مراجعه کردن درمان را بی فایده می کند.

♦به دردهای اعضای بدن و شکم بسیاری مهم و هشدار دهنده است زیرا یکی از نشانه های بسیار مهم بیماری ها همین دردها است.

منبع: خبرنیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین