کد خبر: ۶۹۹۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
به دنبال ورود سامانه بارشی

نیر با نیم متر برف رکورد زد / کاهش دما تا 19 درجه زیر صفر

به دنبال ورود سامانه بارشی به استان اردبیل، بیشترین بارش برف با نیم متر در نیر به ثبت رسید.
نیر با نیم متر برف رکورد زد / کاهش دما تا 19 درجه زیر صفر
آفتاب‌‌نیوز :

با فروکش کردن بارش سنگین برف و کولاک شدید که طی دو روز گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل در جریان بود هوای پایدار در مناطق مختلف استان حاکم شده اما سوز و سرما همچنان در شهرهای سردسیر ادامه دارد.

براساس اعلام هواشناسی استان اردبیل با ورود سامانه بارشی که بیش از 72 ساعت مناطق مختلف استان را تحت تأثیر قرار داد، جوی آرام و پایدار تا آخر هفته در مناطق مختلف استان اردبیل حاکم خواهد شد.

بیشترین بارش باران با 50 میلیمتر از بیله‌سوار گزارش شده و بیشترین ارتفاع برف با 50 سانتیمتر از شهرستان نیر گزارش شده است.

اما بارش سنگین برف در آخرین روزهای زمستان اهالی استان را در حالی غافلگیر و خوشحال کرد که در اکثر محورهای مواصلاتی استان دیشب کولاکی شدید، راه‌بندان و اختلال در ترددها ایجاد کرد.

بارش برف در گردنه الماس که به نیم متر می‌رسید، همراه با کولاک تردد در این مسیر را کند کرده و حتی تا ساعتی خودروها در این مسیر گرفتار برف و کولاک شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: با فروکش کردن بارش برف و کولاک در جاده‌های اصلی و فرعی استان در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی استان باز است.

کریم‌الله وثوقی تصریح کرد:‌ در 24 ساعت گذشته با تلاش راهداران راه 560 روستای استان بازگشایی شده و عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در 50 روستای استان ادامه دارد.

وی از هموطنان خواست تا از سفرهای غیرضرور به ویژه ترددهای شبانه پرهیز کنند چرا که امکان یخبندان موضعی در برخی از جاده‌ها و محورهای مواصلاتی وجود دارد که امکان تردد را سخت‌تر کرده است.

اما با توقف بارش برف سرمای شدیدی در مناطق مختلف استان حاکم شده به طوری که در شبانه‌روز گذشته نیر با 19 درجه زیر صفر و اردبیلی‌ها با 12 درجه زیر صفر شب و روز سردی را پشت سر گذاشته و امشب نیز پیش‌بینی می‌شود دمای هوا به منهای 20 درجه نیز برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین